Bgt api response code 502

via Python (anaconda-spyder) wil ik een FULL CUSTOM download POSTen om later in het script te downloaden.

nu krijg ik de server-response “502” terug.
Is dat een combinatie van code 202 (verzoek geaccepteerd) maar ook 500: interne server fout?

Nee. 502 is een Bad Gateway, wat betekent dat de server ergens anders vandaan (upstream) het antwoord op je vraag probeerde op te halen, maar van die upstream-server een ongeldig antwoord kreeg. Duid meestal op een database- of applicatieserver fout. Dat kan overigens best liggen aan de vraag die je stelt, of aan de manier waarop je de vraag stelt. Dus om je verder te kunnen helpen is het handig als je toelicht wat je precies waar naar toe post, inclusief headers en dergelijke.
Overigens worden http-statuscodes nooit gecombineerd.

@marco_duiker : Persoonlijk vind ik deze: HTTP response status codes van Mozzilla wat duidelijker :wink:

2 likes

dank voor de toelichting. Ik was even te snel met de vraag stellen. Heb het al opgelost.
Als ik mij goed herinner was ik het stukje /full/custom/ in de download-url vergeten.

2 likes

Inderdaad, dat vind ik ook. In dit geval vond ik het gepast het bovenste Google resultaat te vermelden.