BGT downloaden met lijnen ipv vlakken

Ik download nu de BGT via Pdok en zet deze met QGIS om naar een dxf bestand. Deze kan in dan laden in het CAD programma, maar dan krijg ik veel vlakken en inkleuringen. Deze kan ik uitzetten als laag maar dan verdwijnt de omlijning van wegen en gebouwen ook. Is er een mogelijkheid om de vlakken uit te zetten en gewoon een standaard ondergrond te krijgen zonder ingekleurde vlakken?

Je kunt in QGIS vlakken omzetten naar lijnen (via het menu Vector → Geometrie-gereedschappen → Polygonen naar lijnen …) .

Oke super, Dankjewel! Ik heb nu alle onderdelen van polygoon vlak omgezet in lijn onderdelen. En de kleuren in het Cad programma ook even aangepast. Het komt nu inderdaad heel dicht in de buurt bij de layout die ik graag zou willen. Alleen de dikte van de lijnen vind ik nog wel vrij fors. Als ik die wijzig in de proporties dan blijven ze dezelfde dikte hebben in de ondergrond lijkt het. Is dit ook nog aan te passen of moet dat ook aan de voorkant in QGis bijvoorbeeld al gebeuren?

In QGIS heeft een lijn geen dikte. De weergave van die lijn heeft dat wel, en dat stel je in via de symbolisatie van de laag (maar dat verandert dus niets aan de data).
Wellicht wordt de dikte in het Cad programma bepaald door de symbolisatie die je in QGIS gebruikt hebt ingesteld voordat je exporteert. Als je daar een kleinere lijndikte instelt wordt de dikte in Cad misschien ook wel kleiner.