BGT extract met verkeerde tijdstipregistratie

Bij het downloaden van een StUFGeo in de PDOK BGT Download Viewer zie ik dat de tijdstipregistratie afwijkt van de PDOK Viewer.

Bijvoorbeeld bij object G0762.2e11aabf253f429985d38d159eabf465 is de tijdstipregistratie in de viewer 2019-07-02T10:01:29Z en in de gedownloade StUF-Geo is het StUF:tijdstipRegistratie20190702120129</StUF:tijdstipRegistratie>

Hier zit (bij alle objecten die ik gecontroleerd heb) een verschil in van 2 uur.

Hierdoor krijg ik een verschil in de WAS-WAS bij het uploaden naar BRAVO. Is dit een al bekend probleem?

Beste,

Beide tijden zijn dezelfde tijd, maar uitgedrukt in een andere tijdzone. In de BGT WMTS zoals die door de PDOK viewer wordt gebruikt is tijdstipregistratie in Zulu tijd zone (= UTC +0:00) uitgedrukt. Bij StUFGeo is echter dezelfde tijd uitgedrukt in de CEST tijd zone (= UTC +2:00). Dit is dus geen issue.

Beste @hulstg

dan vind ik het wel apart dat wanneer ik de objecten download uit PDOK, importeer in onze BGT-applicatie en de objecten wijzig en aanbied aan BRAVO, ik een WAS-WAS verschil krijg.

Het enige verschil is de tijdstipregistratie.

Het zou natuurlijk kunnen dat onze applicatie hier niet goed mee omgaat. Ik zal dit met meer objecten gaan testen.

Beste @B_Hoefakker,

Ik wil graag met je meedenken, maar ik ken jullie BGT-applicatie en BRAVO niet. Daarom is het voor mij een beetje lastig om te achterhalen waar het probleem zit. Wat ik wel kan zien is dat wat betreft de BGT het verschil in tijdstipregistratie tussen de PDOK viewer (https://www.pdok.nl/viewer/) en de PDOK download viewer (PDOK download viewer) door het verschil in tijdzone komt.

Ik denk dat het me nu opviel, omdat ik ergens op moest letten bij het WAS-WAS verschil… Ik denk echter dat het te maken heeft gehad dat ik geen pbp’s heb mee gedownload (dom).

Ik weet niet zeker of het probleem nu is opgelost, maar dit zou het goed kunnen zijn.