Ik kan het niet reproduceren. Ik heb zojuist dat bestand gedownload en G1714.8abeacd5439b75760000000a072dad13 gevonden in bgt_wegdeel.gml met een volledige poslist:
Ik ken de BGT GML Light eigenlijk niet. Wel al 10+ jaar met BGT (CityGML) bezig. Wat ik begrijp is dat in feite (alleen) de geneste CityGML AppSchema attributen zijn “platgeslagen”. Ik kijk naar BGT imgeo-simple.xsd.
Terug op vraag: lijkt dat ook BGT GML Light “historie” bevat. Dan kunnen vervallen objecten voorkomen (nog steeds zo?). Historische objecten zullen een objectEindTijd hebben. Meer: je moet ‘actueel-bestaande’ (niet-vervallen) objecten hebben. Dit is de conditie die in NLExtract aangehouden wordt:
eindregistratie is null and bgt_status = 'bestaand' and plus_status <> 'plan' and plus_status <> 'historie'
Mogelijk kijken jullie naar verschillende versies zelfde object (?). “Vervallen” kan vaak ook vanwege invalide geometrie zijn m.i.
Daarnaast dacht ik even dat BGT GML Light ook geen “Bogen” (Curves) zou bevatten, maar lijkt dus wel, zie recent topic daarover.
Ik ben er nog niet aan toegekomen de fout te reproduceren, maar het gaat niet om de punten die je aangeeft. Ik gebruik geen nl_extract maar doe het “handmatig”. Heeft ook niks met curves te maken. Ik ken de topic. Fout is vooralsnog onduidelijk, als ik meer weet zal ik het aangeven.