Hi allen,
Ik probeer al een hele tijd de BGT van een bepaald gebied te downloaden van PDOK download viewer om vervolgens in QGis te laden.
Zoals de meeste weten download je dan een .zip file met verschillende .GML datasets daarin.
Via de BGT plugin in QGis link ik vervolgens het gedownloade bestand naast ‘Importeer BGT data uit zip’. Wanneer ik deze vervolgens dan inlaadt, verschijnt alleen de .GML van ‘bak (punt)’ en ‘begroeidterreindeel (vlak)’ inclusief alle subcategoriëen hiervan (boomteelt, bouwland, duin, etc.).
Alle andere categorieën uit de .zip ontbreken.
Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
Ik heb daarnaast geprobeerd om verschillende .gml’s uit die gedownloade .zip handmatig toe te voegen. De data verschijnt, alleen ontbreken verder alle subcategorieën wanneer de .gml’s handmatig toegevoegd worden (dus alles uit bijvoorbeeld ‘bgt_wegdeel.gml’ staat onder 1 laag en is niet te filteren in de verschillende soorten wegen).
Het is mij bekend dat enkele jaren geleden een verandering is doorgevoerd m.b.t. de BGT waardoor de plugin niet meer volledig werkt zoals vóór die verandering. Heeft dat hier mee te maken?
Thanks!