BGT niet als WFS beschikbaar op PDOK

Voor zover ik kan vinden is de BGT niet als WFS beschikbaar meer op PDOK. Klopt dit? Weet iemand of ik het ergens anders nog kan vinden? Of dat er via PDOK een andere manier is om het te vinden? Zo nee, wat is het beste alternatief?

Bij voorbaat dank!

Het beste alternatief is downloaden via de viewer of via de API als je eigen software maakt:

https://www.pdok.nl/downloads/-/article/basisregistratie-grootschalige-topografie-bgt-

De BGT is vanwege de hoeveelheid data niet echt geschikt voor WFS leveringen.

Beste Anton,

Dank voor de snelle reactie. Als ik de viewer probeer kan ik alleen een DKK dataset downloaden. Ik gebruik de BGT om via QGIS een AutoCAD ondergrond te maken. Deze is zeer gedetailleerd en om die reden uitermate geschikt. Ik gebruik nu maar de TOP10NL, maar deze is behoorlijk abstact. Erg spijtig…

De door mij genoemde link verwijst naar de BGT, misschien kijk je ergens anders naar.

Nu je meer informatie hebt gegeven is het makkelijker om betere antwoorden te geven :slight_smile:

Probeer de BGT Import plugin voor QGIS eens van @marco_duiker:

Als ik op de door u genoemde link klik, en ik ga vervolgens naar de viewer, krijg ik onderstaande melding is voor mij alleen de DKK dataset beschikbaar. Deze heeft maar vier ‘features’ om te downloaden. Voor mij niet voldoende… Ik kan dus nergens een BGT dataset downloaden die ik vervolgens kan inladen in QGIS. Ook de ‘BGT Import’ plug-in lijkt niet te werken, omdat bij deze plug-in een dataset moet worden toegevoegd.

Ik heb niet dusdanig veel kennis van PDOK en QGIS dat ik het via de API gedownload krijg…

45

Vreemd, als ik op mijn genoemde link klik dan is daar een verwijzing te vinden naar de BGT viewer met deze url:

https://app.pdok.nl/lv/bgt/download-viewer/

Daar kun je de BGT downloaden door een gebied op te geven.

2 likes

Heel apart, maar via Safari lukt het wel. Dank voor de hulp Anton! Wordt gewaardeerd :slight_smile:

1 like

De link van Anton klopt. Ik had hetzelfde probleem als Bob op de Chrome browser, ondanks dat dit in het verleden wel werkte. Ook op Firefox lijkt de link normaal te werken

Dit was een issue aan de kant van PDOK. Zou nu opgelost moeten zijn.

2 likes