BGT omtrekgericht visualisatie, bruggen, rode belijning

De rode lijnen zijn niet goed zichtbaar van de bruggen/brugonderdelen.
voorbeeld locatie pdokviewer

afbeelding
Als ik in een applicatie doorzoom.




Net of de rode lijnen er onder liggen.

Hallo @allroads, ik heb naar jou bevinding gekeken en deze vergeleken met de specificatie (BGT|IMGeo Visualisatieregels 2.3). Volgende de tabel in paragraaf 5 wordt inderdaad eerst het overbruggingsdeel getekend en daarna het wegdeel. Voor de pastelvisualisatie wordt expliciet genoemd dat “Voor de Pastelvisualisatie worden de Overbruggingsdelen twee maal getekend. De eerste maal worden de Overbruggingsdelen getekend in de hierboven aangegeven volgorde. De tweede maal worden de Overbruggingsdelen getekend bovenop alle andere objecten.”
Bij omtrekgerichte visualisatie zou mij dit ook ook logisch lijken, maar bij de omtrekgerichte visualisatie wordt dit echter niet vermeld. Ik weet niet of dit bij het maken van de specificatie dit een bewuste keuze is geweest om bepaalde use cases te ondersteunen. Daarom stel ik nu voor om deze visualisatie nu niet te veranderen.

Bedankt, ik heb een aantal bruggen bekeken.
Aan de zijkant een reling.
Wanneer bij het wegdeel, dan kan het toch nooit zo zijn dat de reling bevestigingsstrook (veelal betonrand) op het wegdeel ligt.
Bovenstaande locatie.


Zou dat aan de zijkant en duidelijke rode en zwart lijn moeten zijn?

M.a.w. de BGT is het hier verkeerd ingetekend?

Dat zal dan voor vele plaatsen gelden.
BGT melding gepast?

Of kan men een landelijke controle uitvoeren?

Het gaat er mij om bruggen duidelijker zichtbaar te krijgen.

De brug iets noordelijk


Dat de rijbaan niet tot de uiterste rand loopt lijkt mij evident. De rijbaan van de Lippestraatbrug is ingetekend en de uiterste rand niet. Die rode lijn klopt dus niet; die moet een stuk naar buiten.