BGT standaardvisualisatie geeft grijze tegels

Dag,

Ik probeer de BGT standaardvisualisatie aan te roepen via één van de templates. Dat resulteerde in een grijze kaart.

Via service.pdok.nl/lv/bgt/wmts/v1_0?request=GetCapabilities&service=WMTS kan ik de capabilities raadplegen. Dan vind ik voor de tiles het volgende template:

Voor de tegel op het hoogste niveau vul ik dan de volgende waarden in:
{TileMatrixSet} = EPSG:28992
{TileMatrix} = 0 of 00
{TileCol} = 0
{TileRow} = 0
Dan ontstaat deze url: https://service.pdok.nl/lv/bgt/wmts/v1_0/standaardvisualisatie/EPSG:28992/00/0/0.png

Het resultaat daarvan is een grijze tegel terwijl ik één tegel had verwacht met Nederland op het laagste zoomlevel. Bij de tilematrices: EPSG:25831 en EPSG:3857 hetzelfde resultaat.

Wat is de manier om deze templates te gebruiken of gaat hier iets fout?

Alvast dank voor de hulp.

1 like

Je doet in principe niets fout, op dit moment is helaas alleen visueel te inspecteren vanaf welk zoomlevel betekenisvolle tiles beschikbaar zijn. Dat is vanaf zoomlevel 12. De reden dat we dit doen is dat bepaalde clients (bijvoorbeeld QGIS) de in de capabilities geadverteerde zoomlevels niet respecteren waardoor er zeer veel tegels opgehaald worden op zoomlevels waarop dit eigenlijk niet de bedoeling is. Dat is de reden dat we dit nu grijze tegels serveren op de zoomlevels die buiten de zoomlevels die bij de dataset horen vallen.

Ik ben hiermee aan de gang gegaan en het zoomlevel werkt precies zoals jij het beschrijft. Nog dank voor jouw reactie.

1 like