BRK-PB: Komt hiervoor ook een laag?

Veel gemeente sluiten nu aan bij BRK-PB. Wordt die ook ontsloten als kaartmateriaal via PDOK?

@Bandersnatch dat staat gepland voor dit kwartaal. Zodra dit beschikbaar is melden we dit via het forum maar natuurlijk ook via onze website en attenderingsservice: Attenderingsservice - PDOK.

Dat is goed nieuws Jeroen bedankt voor je antwoord. :earth_africa:

Hoi Jeroen,

Is de BRK-PB wel al als wfs service beschikbaar?

@RMB momenteel is er nog niks beschikbaar maar er wordt dit kwartaal gewerkt aan een WMS en Atomfeed. Het is nog niet zeker of wel/geen WFS komt maar in ieder geval niet dit kwartaal.

Ok dank je voor je antwoord

Hoi Jeroen,

Allereerst nog de beste wensen!

Ik zie dat de dataset BRK-PB (81) zijn toegevoegd, maar in de viewer zie ik eigenlijk geen data verschijnen.
Klopt dit?

Alvast dank voor je antwoord.

@Jeroen: Is de BRK-PB laag al beschikbaar in PDOK. Ik kan hem niet vinden?

Groet, Erik

BRK-PB? Plaatsbepalingspunten? Moest dit even opzoeken, ha: “Wkpb wordt BRK-PB” [1].

Ik kan niet zo gauw technische documentatie vinden, GML schema’s etc. Voornamelijk docs van “Transitie-Team” [2]. Betekent dit in gewone taal dat bijv eigenaarschap van Kadastrale Percelen, zoals in BRK-DKK, wordt vrijgegeven?

[1] BRK-PB - Basisregistratie Kadaster - Kadaster.nl zakelijk
[2] Wkpb-documenten - Kadaster.nl zakelijk

Nee, vroeger werden beperkingen op Kadastrale percelen geplaatst. Nu kan dit ook voor een gebied, perceel of pand. De registratie is nu centraal bij het kadaster. (BRK-PB)

@Bandersnatch bedankt. Ja zag beperkingen op meer typen objecten, bijv BGT objecten als een brug. Weer wat geleerd, was altijd buiten blikveld, gaat dus om “…beperkingen die door de overheid zijn opgelegd…” [1].

[1] Wat zijn publiekrechtelijke beperkingen op woning of grond? - Kadaster.nl particulier

@Bandersnatch en @RMB ik begreep dat er nog wat laatste zaken in het project worden afgehandeld en dan berichtgeving etc. plaatsvindt (o.a. op het forum).

cc @Anouk

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.