BRK Percelen selecteren op kadastraleGrootte

Onze samengestelde streaming search van BRK Percelen, BAG Panden, BAG Verblijfsobjecten en Ruimtelijke Plannen zou aanzienlijk sneller worden van een selectie criterium op BRK Percelen kadastraleGrootte met een ondergrens en/of een bovengrens. Dat zou ook in veel minder load op de BRK Percelen API resulteren.

De grootte van een perceel is een vaak gebruikt zoekcriterium. Zou dit aan de BRK API Percelen als filter toegevoegd kunnen worden?

We hebben dan ook minder last van de 10.000 stuks limiet en kunnen de gezochte perceel groottes navenant verkleinen mocht de 10.000 limiet toch een probleem blijken te zijn.

Hallo @johnvb, Ik weet niet welke interface je gebruikt, maar voor de BRK percelen (Kadastrale kaart WFS) kan je een filter gebruiken om percelen met een specifieke kadastrale grote te selecteren. Bijvoorbeeld tussen de 700 en 900 vierkante meter:

http://geodata.nationaalgeoregister.nl/kadastralekaart/wfs/v4_0/?SERVICE=WFS&REQUEST=GetFeature&resulttype=results&VERSION=2.0.0&TYPENAMES=kadastralekaartv4:perceel&STARTINDEX=0&COUNT=10000000000000&Filter=<Filter><PropertyIsBetween><PropertyName>kadastraleGrootteWaarde</PropertyName><LowerBoundary>700</LowerBoundary><UpperBoundary>900</UpperBoundary></PropertyIsBetween></Filter>

Je krijgt alleen maar 1000 percelen terug.
Misschien heb je wat aan deze info,
Succes ermee John.

1 like

Hallo John,

Bedankt voor je reactie. We werken met JSON middels het application/hal+json API endpoint https://brk.basisregistraties.overheid.nl/api/v1/percelen wat op zich goed en snel werkt.

Zou het mogelijk zijn daar een soortgelijk filter aan te brengen?

Groeten,

John

Hallo John,
Ik weet daar het antwoord niet op, we komen hier op terug, ik heb de vraag bij mij collega’s uitgezet. Groet John

1 like

Ik heb een story voor het toevoegen van twee nieuwe filters op het /percelen endpoint bij ons op het backlog gezet.

Zodra de filters zijn toegevoegd, zullen we het hier melden.

Bedankt Robin!

Deze stories hebben een lage prioriteit op de backlog gekregen. Zoals waarschijnlijk al gemerkt, gaan we deze filters dus niet op korte termijn toevoegen.