BRO GAR data zonder geometrie in ATOM feed

De GeoPackage in de zip-file bevat volgens mij geen geometrieen. Het veld “standardized_location” in de tabel “groundwater_analysis_report” heeft overal NULL-waarden.

https://service.pdok.nl/bzk/brogar/atom/v1_0/downloads/brogarvolledigeset.zip

Verder ben ik er nog niet uit hoe ik de onderzoeken kan koppelen aan de buizen (tabel “groundwater_monitoring_tube”) waar iig het veld “tube_nr” leeg is.

Ik hoop dat iemand hier kan helpen!
Raymond

Hoi Raymond, bedankt voor de melding. We zijn er mee bezig en komen zo snel mogelijk met een antwoord!

1 like

Hoi Raymond,

André heeft je vraag doorgestuurd naar de BRO Servicedesk; Service & contact - Basisregistratieondergrond
Vragen over BRO datasets kun je het beste daar stellen, want de BRO is niet actief op het PDOK GeoForum.

In relatie tot je vraag. Het klopt dat GAR geen geometrie bevat. GAR valt binnen de BRO in het Grondwatermonitoringdomein. De geometrie van de GAR volgt vanuit de gerelateerde GMW(-tube). Zie ook sectie Basisregistratie Ondergrond Catalogus Grondwatersamenstellingsonderzoek (geostandaarden.nl) van de GAR catalogus;
Binnen het grondwaterdomein in de basisregistratie ondergrond kent alleen de grondwatermonitoringput een fysieke locatie. De drie andere registratieobjecten zijn aan het registratieobject grondwatermonitoringput gekoppeld en hebben daarmee indirect een locatie.

Vooralsnog zal de locatie van een GAR dus gekoppeld moeten worden via de GMW. Wel weet ik dat, juist in het kader van dit type usecases, er gewerkt is aan een ‘grondwatermonitoring in samenhang’. Die bevat dan vooral de geometrie en IDs (en ik meen ook kenset informatie) van de verschillende BRO Registratie Objecten (RO) in het GrondwaterMonitoring (GM) domein, maar dus niet de volledige informatie van de individuele GM RO’s. Daarvoor zul je dan de corresponderende BRO uitgifteservices of GPKGs voor moeten raadplegen. Voor een status daarover kun je je het best richten tot de BRO Servicedesk.

M.b.t. dat het attribuut ‘tube_number’ van de tabel ‘groundwater_monitoring_tube’ altijd leeg is. Ik heb het even gecontroleerd, en zie dat daar helaas inderdaad een bug zit. Ik heb dit gemeld bij het corresponderende ontwikkelteam van de BRO, en hoop dat dit snel opgelost kan worden.

Groet,

Thijs

Hoi Thijs,

Dank voor je antwoord. Ik ken het datamodel, maar als je besluit een gpkg (GEOpackage) uit te leveren zou het wel logisch zijn de geometrie van de bijbehorende put op te nemen. En handig ook. En het ziet er ook naar uit dat ze dat geprobeerd hebben.

Ik wend me tot de BRO servicedesk en zal meteen vragen of ze een Geoforum account willen aanmaken. We hebben hier immers een Dataset/BRO tag voor vragen dus hopelijk gaat iemand die ook lezen en beantwoorden.

Groet,
Raymond

3 likes

Hallo @raymondnijssen,

Ik zie hetzelfde probleem. Heb je inmiddels antwoord van de helpdesk en zo ja, kan je dat antwoord hier delen?

Alvast bedankt!,
Petra

Hoi Petra, ik ben momenteel op reis maar volgens mij heb ik vorige week een mailtje langs zien komen dat het opgelost moet zijn. Probeer de download anders nog eens.

De medewerker van de helpdesk gaf aan dat zij het geoforum niet (willen) volgen, dus beter stel je dit soort vragen direct aan hen. :frowning:

1 like