Browserverschil in downloaden AHN Dataroom

Als ik een tegel als TIF bestand wil downloaden met Chrome, dan zie ik de downloadlink en de werkelijke bestandsnaam eindigend op TIF:

Na downloaden heeft Chrome het bestand opgeslagen als TIFF, met dubbel F.

Doe ik hetzelfde met Firefox, dan wordt het bestand wel opgeslagen als TIF:

Hoe kan dit? En is het te verhelpen? Nu moet het TIFF bestand telkens eerst worden hernoemd naar TIF (voor het proces waar ik het voor gebruik).

1 like

Als ik me goed herinner is dat eigenwijsheid van Chrome. Die ziet wat voor bestand het is, en past de extensie naar eigen inzicht aan. Ben ik ook eens tegenaan gelopen met een XML-variant met eigen syntax (geen GML), waar chrome constant de extensie aanpaste.
Kan me niet herinneren of daar iets aan te doen is, overigens, ik ben al lang geleden van Chrome afgestapt.

Hmja, ik dacht dat er misschien een header werd meegegeven die door elke browser anders geïnterpreteerd wordt. Maar bij een test op een eigen server hernoemt Chrome het bestand helaas ook.

Helaas kan ik niet van onze applicatie-gebruikers verwachten dat ze Chrome inruilen voor een andere browser :sweat_smile:

Het is misschien af te dwingen door headers, maar dat weet ik niet zeker (dan zou ik Chrome weer moeten installeren :grin: ). Misschien kun je dat zien met behulp van F12? Daar kun je de Request- en Response headers zien, en een vergelijking tussen Chrome en Firefox levert misschien iets op…

Niks bijzonders, moet dus wel een actie van Chrome zijn na downloaden.

Wel irritant dat Chrome dit doet. Gebeurt ook niet bij JPG/JPEG lijkt me.