BRP-API Personen bevragen

Ik probeer BRP-API ‘Personen bevragen’ in de proefomgeving aan de praat te krijgen: https://brp-api.github.io/Haal-Centraal-BRP-bevragen/v2/getting-started#probeer-en-test-de-api-in-de-proef-omgeving
Ik gebruik daarvoor Postman, en ik heb een API-KEY (is ingevuld bij Authorization).
De baseUrl staat op: https://proefomgeving.haalcentraal.nl/haalcentraal/api/brp/
Ik blijft echter status 404 terugkrijgen (“Opgevraagde resource bestaat niet.”)
Als Body had ik meegegeven:
{
“type”: “RaadpleegMetBurgerservicenummer”,
“fields”: [“gemeenteVanInschrijving”,“geslacht”,“leeftijd”],
“gemeenteVanInschrijving”: “0518”,
“burgerservicenummer”: [
“***************”
]
}

Iemand hier ervaring mee?

Hallo JCVerdonk,

Welkom op het GeoForum!

Even voor de goede orde: Ik weet niet of dat burgerservicenummer een echt bestaand nummer was of niet, maar ik wil het risico niet lopen op een openbaar forum. Daarom heb ik het even aangepast naar sterretjes.

Verder denk ik niet dat het Geoforum de plaats is om vragen te stellen over de BRP Haal Centraal API, ik denk dat je dat beter bij de VNG kunt doen. Daar zul je vermoedelijk meer en betere respons krijgen, is mijn inschatting.

Beste sbjager, volgens mij heeft het wel raakvlakken met Geo, maar wat mij betreft mag je dit afsluiten of verwijderen (of kan ik dat zelf?).
Ik ben er inmiddels achter wat er niet goed ging.
Ik had nog een forslash staan aan het eind van de basis-URL.
Daar kon hij niet mee overweg.

Oh, je mag hier best vragen stellen over die API hoor, zo heb ik het niet bedoeld. Als dat zo over is gekomen, dan excuses daarvoor, dan heb ik me wat ongelukkig uitgedrukt. Ik ging er alleen van uit dat de kennis van die specifieke API hier niet erg dik gezaaid zou zijn, en dat je dus meer kans zou hebben op een antwoord dat je verder zou helpen bij de VNG of zo.

In ieder geval fijn dat je 't al gevonden hebt (daar helpt zo’n post soms ook bij, heb ik gemerkt :wink: ). En nogmaals welkom hier!

Groet,
Stefan

1 like

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.