BRT API geeft 401 response

Beste,

Enige tijd geleden had ik met onderstaande request het probleem dat wegdelen leeg waren. Dat bleek een probleem aan api zijde te zijn dat inmidels is opgelost (R. Topper bedankt).
Daarna functioneerde het prima.
Inmiddels krijg ik bij een ongewijzigde request een 401 terug.
Is er iets veranderd in de api, of verlopen ZX-api-keys? Of is er iets anders aan de hand?

Groet Jan Winsemius

p = request(
‘Get’,
https://brt.basisregistraties.overheid.nl/api/v2/wegdelen/111503484’,
headers={
‘X-api-key’:X_API_KEY,
‘Accept-Charset’: ‘UTF-8’,
‘Cache-Control’: ‘no-cache’,
‘Content-type’: ‘application/json’
},
)

We gaan dit onderzoeken (zie forum mailbox).

De API-keys verlopen zeker niet, dus die kunnen we alvast uitsluiten als mogelijke oorzaak.

We hebben vandaag nog een kleine bug uit de API gehaald die een HTTP 500 respons veroorzaakte bij het bovenstaande request. Zowel voor als na die bugfix krijg ik het niet voor elkaar om met een geldige API key een 401 te krijgen.

Zou je je API key nog eens willen controleren en het request opnieuw proberen?

Als het probleem zich nog steeds voordoet, zou een antwoord op mijn DM (zie forum mailbox) helpen om je verder te helpen.

Beste Robin,

Dit is de api key.

knip

Volgens mij heb ik niets veranderd. Op twee verschillende plekken lukt het mij niet meer de brt te benaderen, wat in het verleden wel ging.

Groet Jan

EDIT (Robin): Lijkt me niet handig je API key zo publiek te delen.

De API key die je zojuist deelde, is niet valide. Ik heb hem toch even uit je bericht verwijderd om misbruik te voorkomen.

Als je de 4186 in je API key wijzigt naar 4168 heb je een bij ons bekende valide API key.

Dank, het werkt weer! Volkomen onduidelijk hoe ik dat gedaan heb. Gevalletje van per-ongelukcijfersomgedraait–werkt-niet-meer-verkeerd-om-kopieren. Geen schoonheidsprijs.

Bedankt in ieder geval.

Groet Jan

1 like

Dacht trouwens dat ik een PM aan het sturen was … vandaar die openbare key …