BUG? Googlemaps blijft grijs na het invoegen van lagen (ook op nlmaps.nl)

Ik merkte dat GoogleMaps kaarten niet meer werken in combinatie met NLMAPS. Dit is ook direct zichtbaar in de wizard op nlmaps.nl. Het kaartje blijft grijs. Dit is pas sinds kort. Heeft iemand hier al een oplossing voor?

De URL naar de kaart-tegels is bijvoorbeeld https://nlmaps.nl/undefined/10/528/337.png geworden. Daar staan de tegels helemaal niet. Daarom is het beeld nu grijs. Het lijkt erop, dat in NL Maps een verkeerde URL is terechtgekomen. @daneng weet misschien meer?

Ik vermoed omdat er sinds kort een API Key voor Google Maps nodig is. Dat was voorheen niet het geval.

Dat vermoedde ik ook, maar met de Chrome-extensie “Google Maps Platform API Checker” zag ik, dat dat gelukkig wel goed zat… :wink:

Twee weken terug werkte het nog prima zowel op nlmaps als mijn eigen versie. In mijn versie is zelfs de key aanwezig. In al mijn demo’s werkt Googlemaps niet meer in combinatie met nlmaps.

@emacgillavry, niets gewijzigd aan de PDOK kant, zie wel dat er 7 dagen geleden code gemerged is op github. Ik maak een ticket aan om te kijken of een update bij PDOK het probleem verhelpt.

Is hier inmiddels al een oplossing voor? Ik merkte dat het bij oudere releases van nlmaps op Githup GoogleMaps ook niet meer werkt. Wij maken gebruik van GoogleMaps in onze digitale formulieren die ik nu offline moet houden wegens dit probleem met de nlmaps API. Ik hoop dat er snel een oplossing voor komt.

Ik zie dat NLMAPS weer werkt in combinatie met GoogleMaps!

Er was inderdaad een bug in de google-maps ondersteuning van NLMaps geslopen. Dat is opgelost in versie 2.3.50 van NLMaps. Als je de laatste versie van NPM of van github haalt zou het weer moeten werken