Goedemorgen,
Voor de TU Delft doe ik mee aan een onderzoek dat ernaar streeft om illegale scheepvaart te detecteren. Mijn deel is gefocust op het detecteren van binnenvaartschepen op lucht/satellietfoto’s van de rivieren en deze detecties te koppelen aan beschikbare AIS (automatic identification system) data, schepen moeten regelmatig data over positie, snelheid etcetra versturen via dit systeem. En wanneer een schip dit niet doet is het dus ‘onzichtbaar’ en is er wellicht iets niet in de haak.
Ik kwam de Netherlands orthophotos dataset tegen op Google Earth Engine, en hoewel ik daar wel goede kwaliteit foto’s met de bijbehorende geospatial data kan downloaden had ik er toch nog een vraagje over. Voor het koppelen van AIS data met de foto, is het tijdstip waarop de foto genomen is heel belangrijk, nu kon ik deze informatie niet vinden op Google Earth Engine of op de website. Het viel mij op dat de tegels wel bijzondere namen hadden: 2021_105000_427000_RGB_hrl maar een op de seconde nauwkeurig tijdstip kon ik er niet uit afleiden.
Kan iemand mij vertellen wanneer precies de foto’s zijn gemaakt (en welke precies want de kaart is samengesteld). Of waar ik die informatie kan vinden.
Groet Matthias