CBS Vierkantstatistieken naar Polygon-format

Ik ben op zoek naar een manier om de CBS Vierkantstatistieken in het RD-formaat om te zetten naar polygonen. Ik heb eerder met hulp op dit forum postcodes (PC4) omgezet naar het polygon-formaat, maar helaas loop ik vast met dit bestand. Wie kan mij helpen in QGIS, of is deze data reeds ergens beschikbaar?

ik weet niet wat je al geprobeerd hebt maar installeer in QGIS de PDOK services plugin bij ā€˜Plug-insā€™.
Zoek in de PDOK services plugin op de CBS Vierkantstatistieken WFS
Selecteer de vierkanten waarin je geinteresseerd bent en sla die op als bestand onder Kaartlagen: Vectorlaag opslaan alsā€¦) Zet onder codering het vinkje aan bij: ā€œAlleen geselecteerde objecten opslaanā€.

Het is het meest eenvoudige om de vierkanten gewoon te downloaden. Downloadformaat is een GeoPackage. Ik weet niet welke je wilt hebben, maar hier vind je de 100m en hier vind je 500m.

Bedankt voor de hulp! Het is gelukt dankzij jullie tips! Wel belangrijk om bij de export voor CSV te kiezen, bij XLSX kreeg ik niet de gewenste output.

2 likes

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.