Niet helemaal juiste topic plek, denk ik. Misschien moeten we ‘CBS’ als Organisatie op forum aanmaken? Want Bestuurlijke Gebieden bestaan uit de gemeente-, provincie- en rijksgebieden. ref 1. Maar goed, er werden hier al eerder vragen over 'Wijken en Buurten" gesteld.
De BAG. maar ook de CBS dataset Gemeentelijke Indeling bijv 2022, kennen historie. Daarmee kunnen we, bijv voor een BAG adres, de actuele gegevens op stand-datum bepalen. Bijv adressen in (vh Gemeente) Weesp horen na 24-03-2022 bij Gemeente Amsterdam. In het NLExtract Project zitten bijdragen van veel experts (bijv PRs 344 , 342, 336 ) om dit uiteindelijk goed te krijgen. Dit, omdat de ‘objecten’ in de CBS Gemeentelijke Indeling en de BAG-Woonplaats-Gemeente koppeling, ‘begin-einddatum’, dus historie, kennen.
Voor CBS Wijken en Buurten indeling, middels de Wijk en Buurtenkaart, kan ik daar (wat is ‘2022’, uitgebracht in mei 2022?) niet zo gauw achter komen. Of ik mis ergens informatie? In het, hele handige, GeoPackage bestand binnen de Wijken en Buurtenkaart .zip zitten geen historie-kolommen.
Hoop dat mijn vraag duidelijk is. Iemand suggereerde mij dat voor BAG 2022 beter de CBS Wijken en Buurtenkaart 2021 gebruikt kan worden (?). Hoop dat CBS hier meeluistert…