Vanuit een training probeer ik een choropleet te maken. Via tab PDOK services zou ik die kunnen opvragen door zoekterm “energie” maar dan krijg ik geen resultaten. Gaat om een wfs bestand. Wat doe ik fout of zijn het mijn instellingen waar het aan ligt?
Je vraag is zo algemeen en generiek gesteld, dat we op basis van wat je in deze post deelt, nooit kunnen zeggen of je iets verkeerd doet of niet.
Als ik op de PDOK Datasets pagina de zoekterm ‘energie’ intyp, krijg ik verschillende resultaten, misschien zit daar iets voor je tussen.
Overigens is een WFS een service, geen bestand. En ik kan er van uit gaan dat je QGis gebruikt met de PDOK plugin, maar “assumpions are the mothers of all *****”…
Help ons jou te helpen, door zoveel mogelijk context te delen (context die je mag en kunt delen - er zijn uiteraard gevallen waar je dingen niet mag delen…)
Geeft dit meer context? Zie screenshot
OK. Dan kun je denk ik het beste de CBS data gebruiken. En dan is het weer afhankelijk van wat je wil: de Postcode 4, Postcode 6, VierkantStatistieken 100m, VierkantStatistieken 500m - hoe gedetailleerd/grof wil je het hebben? Deze worden allemaal ook door middel van een WFS gepubliceerd, en volgens de beschrijving zit er informatie in over het energiegebruik. Dus daarmee zou je je huiswerk moeten kunnen maken.
Let er overigens wel op dat de WFSsen van PDOK gelimiteerd zijn. Het zal je dus niet lukken om heel NL in 1 keer binnen te halen, dan kun je de data beter downloaden.
thx!
of hier bij de sit van VNG: