City-Json naar DGN of DWG

Ons doel is een terreinmodel te krijgen in ons CAD pakket Microstation. Wij hebben de Json die we hebben gedownload via Pdok, ingelezen in Qgis. De DXF die daar uit te exporteren is zijn alleen lijnen geen vlakken.
Is er een betere manier om de 3D informatie in ons CAD pakket te krijgen?

Je zou natuurlijk de leverancier van je CAD-pakket ervan kunnen overtuigen de open standaarden voor geo-informatie te gaan ondersteunen.

Alles alle gebruikers dat dan gaan doen, dan zijn jullie misschien eindelijk eens van dat eindeloze converteren af :wink: .

MicroStation is met deze instelling opgezet dus ik verwacht dat, dat in de toekomst wel komt.
Goed idee om dat verzoek neer te leggen, ga ik doen.

In de tussentijd zou ik erg geholpen zijn met een andere oplossing.

Waarom naar DXF? QGis kan rechtstreeks naar dgn exporteren (of dat een V7 of V8 is durf ik niet te zeggen, maar vermoed V7).

Dank je wel voor je reactie. Dat klopt dat kan per laag, maar levert bij mij altijd een 2D bestand op geen 3D. Is jouw ervaring anders?

Geen idee, ik heb het nog nooit nodig gehad. Maar er zijn wel een paar zaken waar je aan moet denken, die in de export-dialoogbox te configureren zijn: Je moet zelf aangeven of de derde dimensie (Z) mee geexporteerd word, en je moet of een 3D-seedfile zelf opgeven of kiezen voor 3D.

Ik gebruik Automapki. Werkt prima. Maar dan natuurlijk even naar dxf. Ook al is het geen standaard. Toch maar standaard even doen voor json.

Maar als je het hebt over terreinmodel denk ik eerder aand DSM of DTM 5m of 0.5m grid. Ahn komt als geotiff.