CityJson tile kleiner maken met cjio

Beste lezer,

Ik heb via pdok.nl de CityJson file van een bepaald gebied gedownload en heb hieruit de 3d tekening van 1 gebouw nodig. Nou heb ik gekeken hoe ik deze data eruit kan halen maar dit blijkt een hele klus te zijn. Naar mijn idee heeft het volgende de beste kans:

Nou loopt het bij mij spaak bij punt 1. Ik gebruik spyder met python 3.7 en heb via pip install cjio erop gezet. Hierna tast ik in het duister en geeft het command “cjio --help” al een foutmelding: “name ‘cjio’ is not defined”. Heeft iemand een idee of mijn aanpak juist is en tips om me verder te helpen?

Groet,

Florian

Hoi @Florian,

welk besturingssysteem gebruik je?
Als ik de volgende stappen op MacOS 10.15.6 uitvoer in een terminal krijg wel de beschikking over cjio:

$ python3 --version
  Python 3.8.3
$ pip3 install cjio
$ cjio --help
  Usage: cjio [OPTIONS] INPUT COMMAND1 [ARGS]... [COMMAND2 [ARGS]...]...

Al heb ik dan wel een iets nieuwere versie van python draaien.

Mogelijk dat er bij je pip install iets is mis gegaan met het aanleggen van een alias of path variabele om bij cjio te komen?

2 likes

Hoi daneng,

Dank voor je snelle reactie. Ik had de fout gemaakt door het command in de python console te runnen ipv de terminal. Nu krijg ik wel toegang tot de module en kan ik er hopelijk mee overweg :wink: Hartelijk dank voor je hulp!

Groet,

Florian

Top fijn dat je verder kunt! Veel succes :slight_smile:.