Cpt-boringen/brondocumenten downloaden op basis van locatie (gemeentegrens)?

Hallo allemaal,
Als straks de WFS services wordt uitgezet ben ik op zoek naar een alternatief voor mijn probleem.

Ik zou zo graag maandelijks willen nagaan welke gegevens (cpt, gmw, bhr-p, etc) er in mijn gemeente (Haarlemmermeer) beschikbaar zijn in de LV-BRO. Een belangrijk voordeel van de BRO is immers het hergebruik van gegevens. Als één bronhouder een meting heeft gedaan, kan een ander daar gebruik van maken. Provincie, Waterschap, Rijkswaterstaat: ze leveren allemaal in “mijn” gebied. Dan wil ik die gegevens ook kunnen hergebruiken. Door maandelijks de mutaties te monitoren is ook snel te zien wanneer er vergissingen zijn gemaakt. Zo had ik laatst een terugmelding gedaan van een GMW die midden in een gebouw zou staan. Zo helpen we elkaar aan een kwalitatief hoogwaardige BRO.

Nu gebruik ik de WFS laag en een .gpkg file met de gemeentegrenzen om te selecteren op basis van plaats. De geselecteerde features sla ik dan op in een eigen bestand zodat ik er ook mee kan werken en “de rest van Nederland” links kan laten liggen.
De handmatige polygon-selectie in het broloket.nl vind ik niet heel handig. Haarlem en Amsterdam zijn de buren. Trek ik het kader te ruim, krijg ik teveel onnodige features. Trek ik hem te krap, dan mis ik features.
Ook een misclick kan niet gecorrigeerd worden en de ondergrondkaart. Dan moet ik weer opnieuw de polygon trekken. Daar ben ik te lui voor… :wink:
Ik heb een klein beetje ervaring met Python scripting en webscraping. Maar ik zie niet goed hoe ik die tools kan inzetten om mijn probleem op te lossen. Kan iemand mij een beetje op weg helpen (of aangeven dat dit domweg nog niet kan?)

Anders blijf ik noodgedwongen de hele dataset van PDOK downloaden en gigabytes aan data onnodig downloaden en direct weggooien. Beetje zonde.

Dit topic meldt ook dat het vervelend is dat de WFS eruit gaat:

1 like