Datum formaat in CSW

Hallo,

Ik vroeg met af of datums in een GetRecords of GetRecordByID response een vast formaat hebben. Ik was eigenlijk altijd uitgegaan van ‘jjjj-mm-dd’, maar kwam net bij toeval ‘jjjj mm dd’ tegen (zonder streepjes). Onze CSW client struikelt hierover.

Het gaat om dct:modified in https://nationaalgeoregister.nl/geonetwork/srv/dut/csw?service=CSW&request=GetRecordById&version=2.0.2&ElementSetName=full&Id=6a467e75-5c96-4fda-9d51-1e378edabc70

Het zou altijd jjjj-mm-dd moeten zijn, met streepjes dus. Zo staat het in het Nederlands metadata profiel voor geografie.

Dank je, dat is goed om te horen.

Enig idee wat er moet gebeuren om dit gefikst te krijgen? Moet ik het nog ergens anders melden, of kijkt NGR actief mee op dit forum?

Volgens mij betreft dit een dataset record (?) deze zal door de bronhouder Gemeente Zaandam zelf hersteld moeten worden.
Waarom dit “fout” gaat in NGR is misschien een vraag waar @jongerius en/of @pvgenuchten antwoord op kan geven.

Ik zie in de metadata XML view dat de metadata door de eigenaar van de metadata niet goed is ingevuld namelijk:


Je kan bij NGR via het knopje terugmelden image een melding doen aan de beheerder van deze metadata met het verzoek om deze aan te passen. Zij kunnen zelf mbv een XML import hun datum bijwerken.

Perfect, ik heb het doorgegeven.

1 like

Kennelijk gaat die xml van de gemeente Zaandam niet ergens door een validator heen (xsd check tegen het NL metadata profile) bij de import in Geonetwork… zou denk ik wel beter zijn om dit soort fouten te voorkomen

1 like