Diverse WFS Services doen het 's ochtends vroeg niet

We merken sinds de wintertijd problemen met een aantal WFS’en zoals BAG, Kadaster en Wijkenbuurt tussen middernacht en 7 uur.

Request https://geodata.nationaalgeoregister.nl/bag/wfs/v1_2-preprod?&service=WFS&request=DescribeFeatureType&version=2.0.0&typename=bag:panda_face:
geeft dan deze foutmelding:
connection attempt failed because the connected party did not properly respond after a period of time, or established connection failed because connected host has failed to respond.

Afgelopen weekend is er onderhoud gepleegd zag ik. Heeft dat hiermee te maken?

1 like

@rli we zijn het aan onderzoeken, zodra we meer (zeker) weten koppelen we dit terug!

1 like

WMTS ook:
2021-11-16T15:51:46 WARNING Network request https://service.pdok.nl/brt/achtergrondkaart/wmts/v2_0?request=GetCapabilities&service=WMTS timed out
2021-11-16T16:03:23 WARNING Network request https://service.pdok.nl/hwh/luchtfotorgb/wmts/v1_0?SERVICE=WMS&REQUEST=GetCapabilities timed out
2021-11-16T16:07:32 WARNING Network request https://service.pdok.nl/hwh/luchtfotorgb/wmts/v1_0?SERVICE=WMS&REQUEST=GetCapabilities timed out

@Laura bedankt voor de aanvulling, nemen we mee.

Even een korte statusupdate: we kunnen nog niks melden qua oplossing maar wel dat we nog volop aan het onderzoeken zijn.

@rli we hebben een mogelijke oorzaak en oplossing, we hebben dit uitstaan. Wordt vervolgd!

@Laura we vermoeden dat het issue dat jij ervaart een andere oorzaak heeft. Hier hebben we parallel onderzoek naar gedaan en optimalisatie doorgevoerd. We zien nog wel wat optimalisaties welke we nu onderhanden hebben. We zijn benieuwd of jij al verbeteringen ervaart?

Hallo Jeroen,

deze melding krijg ik overigens bij het gebruik van de de pdok plugin in QGIS. Ik heb de plugin geupgraded. andaag nogmaals geprobeerd:

Lijkt erop dat het nog niet verholpen is:
image
image

@Laura ah ok, dan lijkt jouw issue niet gerelateerd aan wat we dachten. In dit geval kunnen wij het issue niet reproduceren, zowel het direct openen van de BRT-A als via de plug-in gaat bij ons goed en de service is stabiel dus we vermoeden dat het geen PDOK gerelateerd issue is. Misschien kun je via F12 (inspecteren) in QGis kijken wat de foutmelding is?

De laatste paar dagen heb ik geen problemen meer. Is er een aanpassing geweest?

@rli er wordt aan gewerkt en we zien inderdaad geen issues meer maar hebben nog geen officiële afmeldingen ontvangen dus ik houd nog even een slag om de arm tot de officiële afmelding.

@rli het issue is afgemeld. Excuses voor het ongemak!

1 like

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.