DKK_V4 --> Index op lokaalID-referentie-velden in laag KadastraleGrens

Voortbordurend op onze eerdere issues mbt de functionaliteiten van de kadastralekaart v4 zijn wij bezig met de implementatie van een workaround. Hierbij proberen wij features van de laag KadastraleGrens middels een WFS-request met daarin een filter op te halen. In deze filter proberen wij alle grenzen op te halen behorend bij een bepaald perceel obv het lokaalId dat dit perceel heeft. De verwijzing vanuit de grens naar het perceel vindt plaats via perceelRechtsIdentificatieLokaalID & perceelLinksIdentificatieLokaalID.

De door ons uitgevoerde WFS request werkt: hij retourneert de juiste features. Het duurt echter gemiddeld zo’n 3 tot 5 minuten voor de request afgehandeld is. Een index op de benodigde attributen lijkt dus te missen, waardoor het zoeken van de juiste grenzen (erg) lang duurt.

Is het wellicht mogelijk om een index op de attributen perceelRechtsIdentificatieLokaalID & perceelLinksIdentificatieLokaalID van de laag KadastraleGrens toe te voegen?

1 like

Beste,

Dat is zeker mogelijk. Ik heb de wijziging voor de indexes uitgevoerd en getest, ik kan deze alleen pas na de feestdagen op productie uitrollen. Is het voor jullie een probleem als de indexes begin januari beschikbaar zijn?

1 like

Hartelijk bedankt! Begin januari is helemaal prima :slight_smile:

De indexes op perceelRechtsIdentificatieLokaalID en perceelLinksIdentificatieLokaalID zijn toegevoegd. Mochten er toch nog problemen met de snelheid zijn, dan hoor ik dat graag.

2 likes

hartelijk bedankt! we gaan ermee aan de slag…