Download area voor GML data

Hallo

Ik wil even deze tekortkoming / bug melden.
De download pagina van zowel BGT als BKK knipt niet bij wat volgens mij wel de bedoeling zou zijn.
De gehele tile krijg je om de hele verdere bewerking. Is het te fixen?

Download area →

Processing area …

Dit is by design:

Beroerd design :slight_smile:

De interface strookt met de werking. Veel gebruikers die war minder diep zijn ingewijd zijn in deze materie krijgen worden opgezadeld met een overkill aan data wat niet nodig is.

Omdat het technisch gewoon kan zou ik er voor willen pleiten dit ook maar even te doen. Of anders op een of andere manier duidelijk maken dat het opgeven van de polygon niet wil zggen dat et strookt als dataset.

Het resultaat is idd anders dan je zou verwachten. In de praktijk lijkt niemand het een probleem te vinden, na de eerste keer snap je wel dat de data niet is geclipt of gefilterd. Er wordt in het topic overigens aangegeven dat als het heel erg wenselijk is, dat ze het dan wel zo kunnen maken.

Maar:

Deze toon triggert mensen niet echt om gelijk enthousiast in de broncode te gaan duiken :yum:

Bovendien is het nog een lastige afweging of je objecten gaat knippen of toch volledig toevoegt als het de begrenzing snijdt. Bij knippen kan het voorkomen dat je lijnstukken krijgt met hetzelfde ID. Of als er een data eigenschap als lengte, begin/eindhoogte aan hangt, dat deze waarden niet meer kloppen.

3 likes

Het is wat het is :stuck_out_tongue: Kan beter
Waar baseer je het op dat ‘niemand een probleem’ lijkt te vinden?
Het niet ‘knippen van objecten’ zou ik niet erg vinden. De overload aan data vind ik wel een probleem en bezwaar. GML is traag. Ook bekend toch?