Download grote bestanden geeft netwerkfout

Het downloaden van grote bestanden (bv Top10NL filechunks) geeft regelmatig een netwerkfout waarbij de download wordt afgebroken (of, nog vervelender, het lijkt alsof de download succesvol is afgesloten maar er is een corrupt bestand achtergelaten). Ik heb er last van in Chrome op zowel Mac als Windows, vanaf twee verschillende locaties. Is dit een bekend probleem en zo ja, wat wordt er aan gedaan?

Kunnen tegelijkertijd daarmee, de issues die ik in https://geoforum.nl/t/respons-headers-tbv-dowloaden/306 heb genoemd worden meegenomen? Mocht een download worden afgebroken, dan kan dat dmv de juiste headers weer worden opgepakt, waar je bent gebleven. Hartelijk dank!

@redgeographics @emacgillavry gaan we uitzoeken! Zodra ik meer weet voor wat betreft de oorzaak en oplossing koppel ik dit terug! We nemen jou voorstel v.w.b… de headers ook gelijk mee in dit onderzoek Edward :+1:

@redgeographics we hebben onlangs een fix doorgevoerd voor de BGT downloads en gaan dit in januari (rariteiten daargelaten) breder doorvoeren voor alle downloads.

@emacgillavry jouw voorstel gaan we in januari/februari onderzoeken zodat we weten wat de impact is en mogelijkheden. Daarna zal ik de resultaten omzetten in werkzaamheden en plannen (zo ver mogelijk).

Ik zal jullie t.z.t. weer op de hoogte houden!

@redgeographics @emacgillavry de fix die we voor de BGT hadden doorgevoerd gaat het huidige probleem niet verhelpen. We zijn het verder aan het onderzoeken. Onderzoek naar mogelijkheden voor de headers staat op de planning.