Download / Merge GML files

Hallo,

BGT download is per onderdeel gesplitst in aparte GML files. Alleen Stufgeo is 1 xml bestand maar ik vermoed dat dit geen vector geometrie bevat.

Hoe kun je deze BGT sets (op een laagdrempelige manier, zonder dure aanvullende software ) naar één file mergen? ?Kan dat?

Met een commandprompt in Windows zou je in het mapje waar je alle xml bestanden hebt staan zoiets kunnen proberen:

copy *.xml samengevoegd.xml

Dat kopieert en plakt alle XML dan in een bestand.
Dan zal je daarna waarschijnlijk wel nog wat dubbele XML headers eruit moeten halen.
Zou ook moeten werken als je het wijzigt in *.gml

Ik vermoed dat dit juist voorkomen moet worden :smile:

Het zou misschien met GDAL kunnen, te scripten via de Command Line, of toch eerst in QGIS slepen om daarna op te slaan in een nieuw bestand.

Bedankt. Ik heb al een manier om ze gebatched te importeren. Niet open source maar wel prima proces.

Vertel :slight_smile:

Gewoon import cad etc.

Je opent een topic met een vraag, maar je wilt je eigen oplossing niet delen? Het lijkt me dat anderen met deze vraag ook graag willen weten hoe het opgelost kan worden :slight_smile:

1 like

De oplossing is om niet te mergen. Bij nader inzien veel beter. Als alles in een file zou binnenkomen heb je geen mogelijkheid meer om layers toe te kennen. Dat wordt dan lastig. Er zijn legio cad gis oplossingen. Mij keuze heet "Spatial Manager:. Veelzijdig produktje. Draait op BricsCAD GstarCAD, ook Autodesk AutoCAD

1 like

Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.