Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en dus een aardig onbeschreven blad. Ik houd mij bezig in de drone industrie met het doen van allerlei inspecties, RGB en Thermisch en ben ook bezig met surveying mbv een drone. De drones die ik gebruik zijn uitgerust met RTK maar het gaat met name regelmatig mis wanneer ik de data proces. Hier kom ik duidelijk achterliggende kennis te kort. Zo ben ik op zoek naar het Geoid bestand NLGEO2018.gtx, dit wil ik in Pix4D gebruiken in combinatie met EPSG:28992 in de hoop nauwkeuriger resultaten te krijgen. Ik heb gekeken bij het Kadaster en de ISG maar kreeg het niet voor elkaar. Kan iemand mij helpen? Alvast hartelijk bedankt!
Je kunt dit formulier invullen om het zip-bestand met daarin o.a. nlgeo2018.gtx te downloaden: Aanvragen download RDNAPTRANS2018
PS: RD (EPSG:28992) met NAP-hoogte (nlgeo2018) heeft een eigen EPSG-code: EPSG:7415.
Sorry voor de late reactie Jochem, Maar heel erg bedankt voor jouw reactie! Gr. Willem
Beste Jochem, hartstikke bedankt voor jouw antwoord! Nu echter loop ik tegen het probleem dat noch Pix4D, noch Web ODM deze epsg kennen. Dus die moet daar op de 1 of andere manier aan worden toegevoegd. Ik durf het bijna niet te vragen, maar heb jij daar toevallig ook ervaring mee die je met mij kunt delen?
Ik heb overigens het *.gtx bestand gedownload, dat ging eigenlijk prima.
Ik heb persoonlijk geen ervaring met EPSG-codes in Pix4D. Zou het kunnen dat daarin het horizontale en verticale coƶrdinatenstelsel afzonderlijk geselecteerd moeten worden? In ArcGIS Pro werkt dat bijvoorbeeld zo. Je moet dan EPSG:28992 selecteren voor RD en EPSG:5709 voor NAP. Als dat de oplossing niet is, dan kan ik wel navragen bij Pix4D hoe het wel moet.