DSO API verbeelden - requestbody voorbeeld?

Hallo,

Ik probeer contact te maken met de API verbeelden via het volgende request:
POST https://service.pre.omgevingswet.overheid.nl/publiek/omgevingsdocumenten/api/verbeelden/v3/symbolen/mapbox/_zoek

In de OAS lees ik dat het bij dit verzoek verplicht is om het zoekobject via de requestbody mee te geven. Ik kan alleen nergens een voorbeeld vinden van hoe die body eruit moet zien. Na wat puzzelen adhv een voorbeeld bij een ander request en de OAS van de API verbeelden kom ik tot het volgende, wat helaas niet werkt:

{
    "zoekObjecten": {
        "generiekZoekobject": {
            "objectType": "KaartKaartlaagZoekobject",
            "primairObjectIdentificator": "nl.imow-pv28.kaart.PVZH7KaGWbeschermingsgebied",
            "secundaireObjectIdentificatoren": "nl.imow-pv28.kaartlaag.PVZH7225fx53a9d6f45589a1ce621"
        }
    }
}

Heeft iemand een voorbeeld voor mij, hoe dit request op te stellen?

Je kan in de functionele documentatie op Omgevingsdocument verbeelden - Ontwikkelaarsportaal meer informatie vinden over de mogelijkheden voor de request body.

Een snelle manier om een aantal voorbeeld requests te verkrijgen, is de developer tools van je browser openen en door Omgevingsloket heen klikken.

1 like

Dankjewel Robin,

In het naslagwerk op Omgevingsdocument verbeelden - Ontwikkelaarsportaal staat helaas geen voorbeeld of werkwijze uitgelegd voor de request body.

Met je andere tip heb ik wel een antwoord kunnen vinden. Voor de volledigheid van het topic hieronder mijn gevonden antwoord:

{“zoekObjecten”:[{
“objectType”:“GebiedsaanwijzingZoekobject”,
“primairObjectIdentificator”:{“primairObjectIdentificatie”:“nl.imow-pv28.kaart.PVZH7KaGWbeschermingsgebied”},
“secundaireObjectIdentificatoren”:[]

}]

}