Hoi allemaal, ik ben nieuw met het DSO en ben aan het kijken hoe het een en ander werkt en waar ik informatie vandaan kan halen. Dat laatste vind ik nog lastig.
Wat ik wil bereiken is het bepalen van de Indieningsvereisten aan de hand van het verzoekXML bericht dat we ontvangen vanuit het DSO. In het verzoekXML bericht staan de activiteiten en de antwoorden.
Op basis van het activiteitId kan ik de activiteit-identifier bepalen (zoeken via toepasbareregelsuitvoerengegevens/v1/toepasbareRegels) en met de identifier het sttrBestand ophalen.
Alleen dan loop ik vast. De vraagId’s uit het verzoekXML-bericht komen niet overeen met het STTR bestand. Ik kan de id’s niet vinden, visueel op naam lukt het wel (ongeveer) maar dat is niet exact. Ik vraag me dus af of ik op de juiste plek aan het zoeken ben.
Hiena heb ik ook naar de toepasbareregelsuitvoerenservices gekeken. Ook hier heb ik op basis van de verzoekXML een bericht gemaakt maar ik krijg alleen maar een functioneleStructuurRef terug uit het conclusie endpoint. Dit request geeft bij het indieningsvereisten endpoint alleen de IndieningsvereistenAlgemeneSet terug met vragen. De gevraagde activiteit staat er wel in maar heeft daar geen vragen en dat is vreemd als er wel antwoorden staan in de verzoekXML. Ik denk nu dat de functioneleStructuurRef niet goed is maar ik weet niet welke ik dan moet invullen. Mijn request staat hieronder:
{
"datum": "20-02-2023",
"functioneleStructuurRefs":
[
{
"functioneleStructuurRef": "http://toepasbare-regels.omgevingswet.overheid.nl/00000001001202789000/id/concept/IndieningsvereistenVergunningnl.imow-gm0222.activiteit.WerkzaamheidUitv",
"antwoorden":
[
{
"id": 70252,
"antwoord": "Staal en hout"
},
{
"id": 70250,
"antwoord": false
},
{
"id": 70249,
"antwoord": "Nee"
},
{
"id": 70253,
"antwoord": true
}
]
}
],
"_geo":
{
"intersects":
{
"type": "Point",
"coordinates":
[
139784,
442870
]
}
}
}
Mijn vragen zijn:
- waar kan ik voorbeeldberichten vinden die ik 1 op 1 als body in de restservices kan zetten en dat die ook een antwoord geven? (dus niet alleen API documentatie)
- kan ik een koppeling leggen tussen de vraagId’s uit de verzoekXML en de toepasbare regels endponts?
- is de functioneleStructuurRef uit mijn request-body wel goed?