eindRegistratie of terminationDate BGT

Als een object vervallen is, dan heeft deze normaal gesproken twee extra waarden voor ‘eindRegistratie’ en ‘terminationDate’. Ik kan zo niet terugvinden wat het verschil is, dus vandaar de vraag:

Is de terminationDate de datum waarop het object uit de set is verwijderd en de eindRegistratie de datum waarop het object is komen te vervallen?

Om de data te verwerken hoef ik daarom alleen naar eindRegistratie te kijken. Kan ik hierbij aannemen dat het nooit voor gaat komen dat dit een toekomstige datum is? In het gekke geval dat je nu al weet dat volgend jaar een boom wordt verwijderd bijvoorbeeld…

De eindRegistratie is het einde van de periode dat een instantie van het object geldig is in de registratie en terminationDate is het tijdstip dat het object(!) niet meer geldig is in de registratie. Met “de registratie” wordt bedoeld de registratie van de bronhouder en niet de LVBGT. Als je alleen de actuele objecten wilt selecteren uit een download kun je inderdaad op die objecten filteren waarbij eindRegistratie niet is ingevuld. Als objecten aangeboden worden aan de LVBGT wordt gecontroleerd of het tijdstipRegistratie niet in de toekomst ligt. Muteren in de toekomst kan dus niet.
Ik hoop dat het duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Helemaal duidelijk! Bedankt! :+1:

@Anton heb de term “BGT” aan de titel toegevoegd. Weet niet of het helpt (er is nu nog niet geïndexeerd volgens mij) maar wellicht dat het daardoor nog beter vindbaar wordt in Google.

Ik zag het :slight_smile:

De BGT was al als datasets icoon toegevoegd overigens. Ik weet niet of dit ook speelt bij bijvoorbeeld Kadastrale kaart of andere databronnen, maar bij de BGT in ieder geval wel. In de specificaties van de Kadastrale kaart v4 wordt het wel genoemd maar ik heb nog geen objecten voorbij zien komen met een einddatum.

Er zit ook BGT data (panden en openbareruimtelabels) in de DKKv4 (Kadastrale Kaart) maar dan zonder historie dus daar zal het niet bij spelen denk ik.