ENDPOINT_NOT_FOUND obv BAG ID

We hadden de update mechanieken vorige sprint helemaal klaarstaan en de updates gestart. Echter zijn wij tegen een data issue aangelopen waardoor het inladen niet voortgezet kon worden. Wij zijn dit issue nu aan het onderzoeken. Als de data weer is bijgewerkt laat ik het jullie weten.

Kunnen jullie wel een indicatie geven wanneer de data weer ververst gaat worden? Een klant van ons staat al vanaf november droog qua woningbouw monitoring. Ik weet dat het extract te downloaden is, maar deze heeft ook niet de actualiteit die jullie normaal via de API bieden. Graag een spoedige reparatie van de BAG rest API.

Ik ervaar dezelfde problemen bij het SparQL endpoint. Veel van de info die ik krijg via https://bagviewer.kadaster.nl, komt niet overeen met wat ik krijg uit het SparQL endpoint. (bijv: 2641KS 27, zou een hit moeten opleveren, maar ik krijg niks via SparQL endpoint) Is dit hetzelfde probleem? Wordt dit ook opgelost? En zo ja, op welk termijn?

Ja, dit is hetzelfde probleem. Zodra we de huidige problemen hebben opgelost en de data weer geladen hebben zullen zowel de REST API als het SPARQL endpoint weer naar een dataset kijken die iedere dag wordt bijgewerkt.

Kunnen jullie aangeven wanneer wij weer gebruik kunnen maken van de BAG-API? Volgens eerdere berichten zou het in maart weer werken.

Het probleem met de verwerking van de data blijkt helaas complexer dan verwacht. Het team is behoorlijk dicht bij een oplossing, maar denkt voor de implementatie van deze oplossing zeker nog 2 weken nodig te hebben. We hopen het probleem dus eind april opgelost te hebben, maar ik moet helaas nog wel een slag om de arm houden.

2 likes

Inmiddels weer een maand verder. Kunnen jullie aangeven wanneer we het nu daadwerkelijk kunnen gebruiken? Het duurt nu wel erg lang.

Wij zij het met je eens dat het weer werkend krijgen van het geheel teveel doorlooptijd kost, het blijft echter voor ons ook een lastig probleem. Op dit moment zijn we bezig met het laden van alle data, zodra deze actie succesvol afgerond is zal de API weer up-to-date informatie teruggeven. Een precieze datum waarop dit zal zijn durven we op dit moment niet af te geven.

@Vunderink @michielmayer @mwjhartogs @cwbraaksma @pdevogel @StevenR

Na een aantal vertragingen en verstoringen is het uiteindelijk toch gelukt om de BAG weer dagvers te krijgen. Op dit moment staat de nieuwste data live op de API en wordt dit ook automatisch bijgewerkt door middel van dagelijkse updates.

Voor het SPARQL endpoint geldt dat we helaas nog even moeten wachten tot de volgende levering van de TOP10NL omdat deze in de dezelfde repository wordt ingeladen en we die komende week kunnen verwachten. De verwerking daarvan duurt ook enkele dagen waardoor het niet verstandig is die combinatie eerst nog met de voorgaande dataset te leggen. Deze volgt spoedig

1 like

Wat is de status van het SparQL endpoint? Ik heb even gecheckt, maar ik zie bijvoorbeeld nog geen hit op 2641KS 27, terwijl dat in de viewer wel een hit oplevert. Een andere mismatch tussen viewer en SparQL endpoint is bijvoorbeeld bij 6291CH 95a. Viewer geeft verblijfsstatus ‘ingetrokken’, SparQL endpoint geeft ‘in gebruik’.

@michielmayer
We zijn bezig met het verwerken van de data en verwachten dat we volgende week het Sparql endpoint voor de BAG volledig hebben bijgewerkt.

@michielmayer
Het sparql end-point is bijgewerkt.

Mvg

Niels Munning

3 likes

Gisteren een BAG pand opgevoerd, helaas kan ik hier vandaag nog geen gegevens van ophalen? Ik dacht dat het dagelijks ververst zou worden!? Hoe zou dit kunnen?

Allereerst, ja, de dagelijkse mutaties worden nog steeds verwerkt.

Zou je het request waarop je antwoord verwacht willen delen? Dat maakt het voor ons eenvoudiger om na te lopen waarom het pand nog niet zichtbaar is en waar in de keten het is blijven hangen.

het betreffen de panden Kanaalstraat 289A t/m 289G in Enschede

Ze bleken in een mutatielevering te zitten die wel al klaar stond om verwerkt te worden, maar waarvan de verwerking nog niet gestart was.

De mutatielevering wordt op dit moment aan de database aangeboden. Ze zijn over ongeveer een uur te vinden in de API.

Zal er ook voor zorgen dat er vaker (automatisch) gecontroleerd wordt op nieuwe mutatieleveringen, zodat dit in de toekomst niet meer voor kan komen.

dit probleem treed ook op voor postcode 4318BL.

Het is een stuk waarschijnlijker dat het hierdoor komt:

Gezien de recente migratie van de BAG, sluit ik dit topic.

Mochten er nog problemen zijn met de BAG REST API, kunnen deze gemeld worden in dit topic: