Energielabel via Sparql query?

Goede morgen,

In het voorbeeld van @michielmayer in Problemen met Sparql query - BAG - Geoforum zie ik prefix energielabels: <https://data.labs.pdok.nl/def/energielabels/> staan. Kan ik hieruit opmaken dat de geregistreerde energielabels uit ep-online.nl aan de BAG gekoppeld zijn en dat ik deze via een Sparql query kan opvragen? Worden deze elke maand uptodate gehouden?

Hartelijke groet,

Jelmer Oosthoek

Misschien kun je iets met de gegevens van commondatafactory: alle beschikbare energie-gerelateerde data op verblijfsobject-niveau per gemeente. Energielabel-klasse data uit juli 2022, gegevens energiegebruik (van CBS) 2020 (bron metadata).

1 like

Ha @Geomancer, de data van commondatafactory ken ik idd, maar deze wordt naar mijn weten niet elke maand ververst.

@Bobscheer en @erwinfolmer kunnen jullie mij verder helpen?

Ha Jelmer,

bovenstaande vraag waar je naar refereert op het Geoforum lijkt niet meer actueel te zijn.

“Kan ik hieruit opmaken dat de geregistreerde energielabels uit ep-online.nl aan de BAG gekoppeld zijn?”

In de documentatie (Swagger UI) zie ik dat je de energielabels kan ophalen met het adres of het adresseerbaarobjectID. Op deze manier heb je de meest actuele data.

Hopelijk kan je hier iets mee.

Groeten,

Bob

1 like