Is er ergens een WMS/WFS of GIS formaat beschikbaar voor de Energielabels van de Panden. Ik zag dat er een API was maar die kan ik niet gebruiken. Ben geen ontwikkelaar.
Ik heb een bestand maar die is van 2020. Geen idee hoe ze die gemaakt hebben.
Is er ergens een WMS/WFS of GIS formaat beschikbaar voor de Energielabels van de Panden. Ik zag dat er een API was maar die kan ik niet gebruiken. Ben geen ontwikkelaar.
Ik heb een bestand maar die is van 2020. Geen idee hoe ze die gemaakt hebben.
Ik vermoed dat ze de data hebben opgevraagd bij de Openbare Data Energielabels website: Openbare data energielabels - EP-Online. (Heb zelf geen API-key, dus doe even wat aannames).
Lijkt erop dat er minimaal de volgende data inzit per label:
Wat ze waarschijnlijk hebben gedaan is vervolgens de BAG dataset gepakt. Deze datasets over elkaar heen gelegd, data gekoppeld op basis van BAG verblijfsobject ID
aangezien dat de gemene deler lijkt te zijn.
Of er iemand is die deze dataset zo publiceert geen idee, misschien weet een van de andere forum gebruikers dat.
Is DEGO via CommonDataFactory iets voor je? Database dumps · CommonDataFactory
Dit is inderdaad goed bruikbaar. Ik kan dit zo aan Panden koppelen dan heb ik ook een goed bestand.
Bedankt voor de tip!
Ik had inderdaad hier bestanden gedownload maar die waren veel te groot voor mijn “notepad++”…
Werd er niet vrolijk van.
Groet, Erik
@Geomancer : Er staat op die site erg veel over Energie en nog meer. Een schat aan informatie. (Ze schijnen een WFS: MapServer Message “maps.commondatafactory.nl/maps/energy” te hebben die kun je laden in QGIS bijvoorbeeld.) Ze hebben ook voorbeelden als QGIS project eigenlijk precies wat ik nodig heb. Hierin staan ook goed kleuren voor de labels in.
QGIS project bestanden.
@Bandersnatch Dan kende je vast hun eigen kaartweergave ook nog niet:
Deze schat aan informatie wordt voor ons verzorgd door VNG Realisatie
Dit topic is 180 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.