Er mist 1 style kadastralekaartv4:perceel_print voor de hoofdlayer "perceel"

In Kadastrale Kaart (WMS)
mist style kadastralekaartv4:perceel_print voor de hoofdlayer “perceel”.
De sublayers van “perceel” hebben wel 2 styles.

Kan in de Capabilities de 2 styles ook omgedraaid worden?
Dus eerst kadastralekaartv4:perceel en dan kadastralekaartv4:perceel_print ?

We gaan er naar kijken. Bedankt voor het melden.

OK, ik begrijp eigenlijk ook het nut niet zo van de _print style.
Om met hogere DPI te printen kan MapServer WMS parameter map_resolution gebruikt worden. Door die op 180 te zetten heb je hetzelfde effect als met de _print style toch?

Hallo @rli , Volgens mij zit er voor print een verschil in font size en lijndikte van sommige symbolen voor gebruik bij de hogere printout-resolutie.

Als je map_resolution=180 gebruikt dan wordt de fontsize automatisch groter. DSymbolen heb ik niet gecontroleerd maar dat zal daar ook het geval moeten zijn.
Daar is de parameter map_resolution voor bedoeld. (en format_options=dpi:180 in Geoserver).

@rli De style “kadastralekaartv4:perceel_print” voor de layer “perceel” is toegevoegd. De volgorde van styles is in principe betekenisloos. Echter voor sommige implementaties wordt bijvoorbeeld de laatste style als default genomen. Als ik nu de volgorde aanpas, ben ik bang dat ik deze implementaties kapot maak en heb ik een breaking change op de api gecreëerd. Daarom laat ik de volgorde nu zoals hij is.

De vraag staat nog open waarom die _print style eigenlijk aanwezig is. Hetzelfde kun je bereiken met MapServer WMS parameter map_resolution.
Als je map_resolution=180 gebruikt dan wordt de fontsize automatisch groter. Symbolen heb ik niet gecontroleerd maar dat zal daar ook het geval moeten zijn.
Daar is de parameter map_resolution voor bedoeld. (en format_options=dpi:180 in Geoserver).

@JWSjoukema is dit iets waar jij antwoord op kan geven? (in kader van de print-service…)

Nee helaas… Ik weet alleen dat de print styles gebruikt worden voor het genereren van PDF-jes van de Kadastrale Kaart. Bijvoorbeeld als je in Mijn Overheid op het kadastrale kaartje klikt (voor de gelukkige huizenbezitters onder ons).

Waarom voor de ene route is gekozen en niet voor een andere, dat weet ik niet. Ik kan het nagaan, maar ik zie ook niet helemaal wat het ‘probleem’ is?

Probleem is het niet echt. Onze gebruikers zien die stijlen maar eigenlijk kunnen ze er niks mee.
Het is een heel specifieke stijl die alleen door een specifieke pdf-writer gebruikt kan worden die ook de plaatjes 2x zo groot moet maken.
De style lijkt overbodig voor printen behalve dan misschien dat deze oplossing onafhankelijk is van de WMS-implementatie. MapServer is een andere DPI-parameternaam dan Geoserver.