Extra kaartlagen CBS wijken en buurten werken niet

Ik wil aan de PDOK Kaart Wizard de extra laag van CBS Wijken en Buurten toevoegen, maar die van 2020 en 2019 werken niet. Als ik die aan een kaart toevoeg, dan verschijnt er niets. De oudere versies van de CBS-kaartlagen werken wél. Is dit een fout in de kaart wizard?

2019 werkt bij mij nog wel
2020 is inderdaad stuk door een fout in de wizard

dit gaat echter niet meer gefixt worden want pdok kaart gaat binnenkort uit

je kan nog wel 2020 handmatig toevoegen met de directe url
https://service.pdok.nl/cbs/wijkenbuurten/2020/wms/v2_0?

Hoi Wouter,

Wat betekent dit dan voor het gebruik van de Kaart Wizard en de digitale kaarten die we daarmee gemaakt hebben? Wij hebben op onze website veel kaarten in gebruik. Gaan die dan ook verdwijnen en moeten we op zoek naar een andere oplossing?

Groeten,
Arjan Kessels, gemeente Weert

Zowel de kaarten als de Wizard zullen inderdaad verdwijnen (per 1 december). Voor meer toelichting (waaronder de reden, consequenties en alternatieven) zie ook topic: PDOK neemt de applicatie PDOK Kaart uit productie.

Dat is erg jammer, want wij gebruikten het veel!
Ik denk dat we dan Umap van OpenStreetMap in gebruik gaan nemen: functionaliteit is vergelijkbaar met PDOK Kart Wizard. Maar als iemand hier andere tips heeft, dan zijn die uiteraard van harte welkom!

Via KaartApi.nl is nu dezelfde functionaliteit als van de PDOKKaart beschikbaar.

Hoi! Dank voor de tip! Helaas kwam de ontwikkeling van KaartApi.nl voor ons te laat, wij zijn inmiddels overgestapt op Leaflet kaarten die we zelf kunnen maken in ons CMS systeem op de website en kunnen gebruiken met KML-bestanden die ook op KaartApi.nl gemaakt kunnen worden. Als kaartlaag gebruiken we de PDOK-kaartlagen. Voor een voorbeeld, zie: Routebeschrijving | Gemeente Weert

1 like

Misschien de tooltip nog even verbeteren :wink:
image

1 like

@Geomancer, wat bedoel je precies? De popup verschijnt toch op de plek van de juiste marker?

Dank voor het doorgeven!