Featuretypes voor PDOK download API

Beste Forum medewerker,

Vandaag ben ik bezig om in ons grafische programma gebruik te gaan maken van de nieuwe PDOK download API.
Ik wil alle data ophalen en niet van één featuretype.
Het is niet mogelijk om featuretypes weg te laten. Maar bestaat er iets als

“featuretypes”:[“all”]??

Groeten,
Kees

Beste Kees,

Dat is helaas niet mogelijk. Als je alle featuretypes wil, moet je ze allemaal in de lijst opnemen. Omdat het er voor de BGT veel zijn heb ik ze bij dit bericht toegevoegd.

{"featuretypes":["bak","begroeidterreindeel","bord","buurt","functioneelgebied","gebouwinstallatie","installatie","kast","kunstwerkdeel","mast","onbegroeidterreindeel","ondersteunendwaterdeel","ondersteunendwegdeel","ongeclassificeerdobject","openbareruimte","openbareruimtelabel","overbruggingsdeel","overigbouwwerk","overigescheiding","paal","pand","plaatsbepalingspunt","put","scheiding","sensor","spoor","stadsdeel","straatmeubilair","tunneldeel","vegetatieobject","waterdeel","waterinrichtingselement","waterschap","wegdeel","weginrichtingselement","wijk"]}

“Alles minus plaatsbepalingspunt” zou ook wel makkelijk zijn :slight_smile:

Beste Hulstg,

Hartelijk dank voor je snelle antwoord.
Zouden jullie er toch over na willen denken om hier iets anders voor te verzinnen?

Ik programmeer in C# en als er straks een featuretype bij komt of komt te vervallen, moet ik meteen mijn code weer aanpassen.

Groeten,
Kees

Beste Kees,

Ik zal het hier bespreken. Wat je trouwens ook kan doen is met het “/dataset” endpoint alle featuretypes ophalen en deze lijst vervolgens gebruiken.

Groeten Gerwin

Beste Gerwin,

Ok, dat is nog wel een goed idee!
Ik ga dat implementeren!

Groeten,
Kees