Fouten in 3D-basisbestand

Beste allemaal,

Is dit een goede plek om fouten in de 3D-basisbestand te melden?

Vandaag heb ik op twee verschillende tegels rond Amsterdam wegen met een aantal foutieve Z-coordinaten ontdekt, wat tot hele rare resultaten leidt. Bijvoorbeeld:

Dit is een object met ID ‘baa3f27bd-75cd-e660-ce12-ea123d3c9465’ in ‘25dn2_04.json’. Een soortgelijke fout heb ik ook in tegel ‘25gn1_01.json’ gezien.

Groeten,
Gosia.

Het lijkt me wel een goede plek om dit te melden. In een ander topic geeft @Jeroen_PDOK dat ook aan:

Er zijn dus meer manieren om iets door te geven, maar mijn persoonlijke ervaring is dat het forum het snelst werkt en je vaak binnen een korte tijd antwoord krijgt van een betrokkene. Behalve misschien op vrijdagavond :slight_smile:

Hallo @chosia,

Ja hoor, dit is zeker een goede plek om dit te melden.
Dit ziet er inderdaad niet goed uit. Ik kan niet beloven dat we het nog zullen oplossen voor deze data, maar we gaan zeker kijken wat er precies gebeurd is, zodat we het in de toekomst in ieder geval kunnen voorkomen. Dus dankjewel voor je melding.

Verder heb je een mooi plaatje gemaakt!

Anouk Huisman
3D Basisvoorziening

1 like

Hoi @AnoukHuisman,

Bedankt voor je antwoord. We gaan dit stukje in tussentijd met de hand aanpassen.

Er ontbreken ook stukken water in de buurt van bruggen. Ik geloof dat dit probleem al eerder gemeld werd. Is er al iets meer bekend over de oplossing?

Het plaatje komt uit een open-source game engine ‘Godot’. We gebruiken de 3D basisvoorziening om een spel voor onderwijs te maken.

Groeten,

Gosia.

Helaas nog geen goede oplossing voor de eerdere issues, maar het is nog wel onder de aandacht. Als het opgelost is, zal ik het zeker laten weten.

Godot is interessant, daar ga ik ook eens naar kijken. Als jullie iets moois hebben, ben ik zeker nieuwsgierig hoe jullie dat inzetten voor onderwijs.