Functioneelgebied (vlak)

In Den Haag kom ik brede banen tegen in de BGT tekening. Als ik exporteer naar Autocad blijken die op de laag Functioneelgebied (vlak) te staan. Als ik die in QGIS probeer uit te zetten blijft het bij proberen maar uit gaan ze niet.

Wat is een functioneel gebied overigens?

Zie het BGT objectenhandboek voor de definitie van een functioneel gebied. En ook voor alle subtypes: FUG | Functioneel gebied · IMGeo objectenhandboek

ik heb nog niet veel ervaring met ‘functioneel gebied’, maar ik zie het een beetje als een transparantelaag over de BGT-iMGeo objecten. FUG’s zijn ook niet vlakdekkend en ze mogen elkaar overlappen geloof ik.

Dat jouw vlak aan blijft staan is wel raar. Wat ook wel opvallend is, is dat het FUG in de legenda een groen vlak is en, naar wat je beschrijft, is de brede baan donker grijs. Ik denk dat je naar een andere laag kijkt.

Hallo Ron,
Ik ga er even van uit dat je vraag over wat een functioneel gebied is beantwoord is.

Als je ook antwoorden wil op je technische vragen, hebben we wel wat meer context nodig:

Wat is “de BGT tekening”? Wat voor gegevensformaat gaat het om? Welke software?

Exporteer uit welke software? Waarmee exporteer je? Waar exporteer je naar toe? DXF, DWG, nog weer iets anders?

Waarvandaan laad je de gegevens in QGis? In welk formaat?

Je screenshot lijkt geen QGis te zijn, maar iets anders, denk ik. AutoCAD misschien?
Als je een reproduceerbare case beschijft, oftewel stap voor stap wat je allemaal doet, en met welke software, dan kunnen we kijken of we je verder kunnen helpen. Nu missen we de nodige context, dus alle antwoorden zouden zijn gebaseerd op aannames vrees ik.

Eum - ik heb met de accentueer “stift” een streepje over het vakje gestreept. grijs + geel is blijkbaar groen.

Ik werk met QGIS