Wij maken gebruik van de BAG OGC API (https://api.pdok.nl/lv/bag/ogc/v1) met de tile matrix set WebMercatorQuad. Voor de gemeente Gilze en Rijen en het gebied daaromheen lijkt geen informatie beschikbaar te zijn. Wanneer we bijvoorbeeld een gebied in Tilburg bekijken, werkt het wel. Verder heb ik ook een grensgebied gevonden waar het lijkt alsof vanaf dat punt geen gegevens meer beschikbaar zijn (zie bijlage).
Ter controle heb ik ook een andere viewer geprobeerd die niet van onszelf is, en daarin doet zich hetzelfde probleem voor. Ik ben zelf nieuw in deze materie, dus ik weet niet zeker of ik iets fout doe of dat het echt niet werkt.
Hopelijk kan iemand van jullie mij meer inzicht geven.
Zelf heb ik geen ervaring met de BAG OGC API, maar als je in de PDOK Vectortiles Viewer kijkt, dan zie je dat de panden aan de Minnertsgastraat wel getoond worden. En het lijkt er inderdaad op dat je daar op de grens van een tile zit (?!)
Bedankt voor je reactie. Ik zie inderdaad dat het in die viewer wel wordt weergegeven. Ik heb het net ook geprobeerd in QGIS via de PDOK Services Plugin. Daar krijg ik hetzelfde probleem, met één uitzondering: ik zie wel de huisnummers, maar specifiek het gebied van de gemeente Gilze en Rijen en de omgeving daaromheen wordt in zijn geheel als één vlak met één kleur weergegeven in plaats van losse gebouwen. Ik denk zelfs dat dit overeenkomt met jouw afbeelding, waarin je eerst alleen de gebouwen grijs ziet (rechterkant afbeelding), maar vervolgens lijkt het alsof de hele kaart als één vlak wordt getoond (linkerkant afbeelding).
Ik heb verschillende plekken in Nederland gecontroleerd, maar daar komt dit probleem niet voor; alleen in dit gebied lijkt alles als één kleur te worden weergegeven in plaats van de gebouwen zelf.
De vraag blijft dus: doe ik iets fout, of is er inderdaad een fout in de vectorweergave van dit gebied?
Ik maak gebruik van de volgende URL om de laag in te laden: https://api.pdok.nl/lv/bag/ogc/v1_0/tiles/WebMercatorQuad?f=tilejson. Dit lijk me verder ook gewoon correct toch?
Hallo @athos, ik heb hier even naar gekeken en ik zie dat er een erg groot (waarschijnlijk ooit foutief toegevoegd) pand ( Pand ID 0784100000025503) zie BAG Viewer in dit gebied aanwezig is. Dit pand is het groene vlak en loopt paralel met de vector tegels. Volgens mij verklaart dit het vreemde kaartbeeld omdat alle historische panden in de vectortile zitten.
Bedankt voor je bericht! Wij hadden inderdaad nog geen filter aan staan op de status waardoor we deze ook binnen kregen. We hebben nu een filter toegevoegd om alleen de actieve panden terug te krijgen waardoor het probleem voor ons nu is opgelost.