Gebruik ruimtelijke plannen plugin Qgis werkt niet?

Hallo,

Momenteel probeer ik de Ruimtelijke plannen plugin in Qgis te gebruiken. Echter, de plugin lijkt voor mij niet goed te functioneren. Het lukt mij niet om plannen op te halen, er verschijnt een foutmelding die er op lijkt te duiden dat authenticatiegegevens ontbreken of incorrect zijn. Ik heb de API-key van de DSO productie omgeving voor de plugin aangevraagd via: API-key aanvragen - Ontwikkelaarsportaal.

Wie weet waar dit aan kan liggen en/of heeft hier een oplossing voor?
Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Simon Valster

Dag Simon,
Er zijn 2 verschillende bronnen, met elk een eigen API key: ruimtelijke plannen (IHR) en DSO-LV (Omgevingswet).
De QGis plugin werkt op “ruimtelijke plannen IHR”. Heb je voor die databron een API-key?

Beste Bart,

Bedankt voor je reactie! Het gebruiken van de API voor ruimtelijke plannen werkt inderdaad wel! Echter, de zoekfunctionaliteit lijkt niet helemaal goed te werken, wanneer ik plannen zoek via de polygoon- of klikfunctie binnen Nederland worden er geen plannen getoond. Plannen zijn wel vindbaar wanneer je zoekt op een locatie in Afrika. (zie onderstaande afbeelding) Wanneer je een plan importeert, worden de kaartlagen dan weer wel op de juiste locatie geplot.
Wat gaat hier mis?

Dat lijkt me een vraag voor de maker van de plugin: @timdub

@SValster hoe dit kan gebeuren begrijp ik ook niet. Is het nog steeds zo nadat je QGIS opnieuw heb opgestart? Ik heb hier namelijk geen last van als ik het zelf probeer. Zou het ook te maken kunnen hebben dat je project niet in EPSG:28992 is maar in een andere CRS?

Lag inderdaad aan het ingestelde referentiesysteem. Api werkt nu naar behoren. Bedankt voor de snelle reactie!