Hoi allen,
ik ben bekend met het gebruik van een “fake” (BAG) ID in de BGT voor nieuwe panden. Dit is voor zover mij bekend altijd gemeentecode + 10 + 12 nullen (totaal 16 cijferig). Volgens mij is dit een soort werkafspraak maar ik kan er geen officiële site vinden waar dit in staat.
Een klant van ons heeft gevraagd of wij de laatste 0 kunnen veranderen naar een 1 bij het aanleveren van nieuwe BGT panden in stuf-geo xml. Nou kan dat technisch natuurlijk, maar mag dit ook volgens de regels? En waar kan ik dit soort regels vinden?
Ik maak me zorgen of het kwaliteitsdashboard dit soort ID’s wel pakt of hier gewoon een melding van geeft dat het ID niet voorkomt in de BAG.
De reden dat de klant ons dit vraagt is omdat zij het voor mekaar hebben gekregen een pand met “fake” ID in de BAG applicatie op te voeren (dus eindigt op 0). Dat pand is al op ten onrechte opgevoerd gezet, maar iedere keer als wij nieuwe BGT panden aanleveren dan piept het kwaliteitsdashboard omdat wij nieuwe BGT panden met een “fake” ID aanleveren (dus eindigend op 0).
Iemand enig idee wat wel of niet kan/mag/werkt?