Hallo allemaal,
Wij halen iedere dag de volledige BAG mutaties op en verwerken die.
In de afgelopen dagen leek er een storing te zijn bij de API. Tijdens het opvragen van de beschikbare mutaties kwam een timeout:
The HTTP request to 'https://service10.kadaster.nl/gds2/afgifte/productstore' has exceeded the allotted timeout of 00:01:00. The time allotted to this operation may have been a portion of a longer timeout
Dit gebeurde maandag 5 mei en dinsdag 6 mei rond 05:35 (dan start onze automatische download procedure, zo ijverig ben ik ook weer niet ).
Vandaag (7 mei) zijn de dagmutaties van de afgelopen 3 dagen wel succesvol binnengehaald.
In het mutatie zip bestand “9999MUT04052025-05052025.zip” zit alleen het overzichtsbestand “9999MUT04052025-05052025-000001.xml”, geen mutaties.
<mlm:bagMutaties>
<mlm:bagInfo>
<selecties-extract:Gebied-Registratief>
<selecties-extract:Gebied-NLD/>
</selecties-extract:Gebied-Registratief>
<selecties-extract:MUT-Extract>
<selecties-extract:StandTechnischeDatum>2025-05-05</selecties-extract:StandTechnischeDatum>
<selecties-extract:Mutatieperiode>
<selecties-extract:MutatiedatumVanaf>2025-05-04</selecties-extract:MutatiedatumVanaf>
<selecties-extract:MutatiedatumTot>2025-05-05</selecties-extract:MutatiedatumTot>
</selecties-extract:Mutatieperiode>
</selecties-extract:MUT-Extract>
</mlm:bagInfo>
<ml:mutatieBericht>
<ml:dataset>LVBAG</ml:dataset>
<ml:inhoud>
<ml:gebied>NEDERLAND</ml:gebied>
<ml:leveringsId>0000000001</ml:leveringsId>
<ml:objectTypen/>
</ml:inhoud>
</ml:mutatieBericht>
</mlm:bagMutaties>
(ml:objectTypen is leeg)
We importeren de dagelijkse mutaties nu ongeveer 1,5 jaar. Het komt vaker voor dat er minder dan 100 mutaties zijn, bijvoorbeeld in weekenden of feestdagen. Helemaal geen mutaties (dus geen andere .xml bestanden dan volgnummer 1) hebben we nog niet meegemaakt.
Omdat er tegelijkertijd een storing was van de API leek het me verstandig om na te vragen of er inderdaad helemaal geen mutaties zijn doorgevoerd in deze periode.
P.S. Op Storingen en onderhoud overzicht - Kadaster.nl zakelijk zie ik geen melding van eventuele problemen