Gekozen omgrenzende rechthoek wordt niet opgeslagen

Als ik in de metadata editor van het NGR een omgrenzende rechthoek kies, dan wordt deze niet opgeslagen.

Uitgevoerde stappen:
Onder ‘Omgrenzende rechthoek’ klik ik op het pijltje en kies ‘Nederland’.
Vervolgens kies ik bij ‘Kies een regio’ voor Nederland. De coordinaten van de bounding box worden nu ingevuld.
Als ik vervolgens druk op ‘Bewaar metadata’ of ‘Opslaan en sluiten’, dan worden deze coordinaten niet bewaard.

Doe ik iets verkeerd of is dit een bug?

Hallo @MaartenStorm, dit lijkt mij een bug. Ik geef dit door aan de productowner van NGR.

Hallo Maarten, Gek dat hij het bij jou niet doet. Ik heb het net getest en bij mij doet hij het gewoon. Zie schermprint met functie die je kan gebruiken:


Onder welke rol ben je ingelogt ? als editor of als user admin ?

Hoi @jongerius, ik krijg ook te zien wat er in jouw screendump staat, maar na het drukken op ‘Opslaan en sluiten’ of ‘Bewaar metadata’ wordt deze informatie niet opgeslagen.
Ik probeerde het eerst met het account dat eigenaar was van dit record van het type ‘Gebruikersbeheerder’. Daarna heb ik het record overgezet naar een account dat ‘Editor’ is, maar ook daar werkt het niet mee.

Hoi @MaartenStorm , er bleek toch iets niet helemaal goed te staan in de formulier definitie en inmiddels is dit verholpen door de software leverancier. Als het goed is moet het nu weer goed gaan in NGR.

Maarten, het lijkt erop dat bounds niet opgeslagen worden indien het bounds object geen coordinaten bevat. De situatie is hersteld, maar het kan zo zijn dat je huidige bounds object geen coordinaten bevat. Zou je in dat geval het bounds object kunnen verwijderen en opnieuw toevoegen.

@jongerius & @pvgenuchten Het werkt nu. Dank jullie wel!

1 like

Goed om te horen!