Geo Validatie op omgevingswet met API Key

Ik probeer een geovalidatie op te zetten via Postman maar de documentatie in het stelsel is voor mij nog onduidelijk.
op Geo-validatieservice - Ontwikkelaarsportaal
staat de JSON met informatie wat het nodig heeft.
Ik zie hierin dat er in de header een correlationid nog is (maar de apikey staat er niet bij ? hoeft die toch niet met deze service opgegeven te worden? )

In de handleiding staat ook iets over dat er een manifest moet zijn. kan dat altijd gelijk zijn in deze ?

in het voorbeeld heb ik deze opbouw

maar vanuit mijn conversie krijg ik dit ?
bv gml:featureMember komt niet voor in het voorbeeld?

Wat is nu de handigste manier om vooraf de geos te kunnen testen op GML 3.2.2 en of hoe krijg ik de validatieservice aan de gang en wat moet ik daarvoor nog hebben?

Bij voorbaat dank voor alle tips :slight_smile:

Alvast een deel van een antwoord…

De x-api-key zie je inderdaad niet op de losse endpoints in de Swagger UI staan. Die staat in de OAS onder securitySchemes:

"securitySchemes": {
      "apiKey": {
        "type": "apiKey",
        "description": "De API-key die je hebt gekregen dient bij elke request naar de\nAPI via de `x-api-key` request header meegestuurd te worden. Indien deze\nniet juist wordt meegestuurd, of het een ongeldige key betreft, zul je de\nfoutmelding `403 Forbidden` terugkrijgen.\n",
        "name": "x-api-key",
        "in": "header"
      }
    }

en zit in het UI verstopt onder een Authorize knopje rechtsboven op de pagina. De x-api-key dien je dus als header mee te geven bij ieder request.

De correlationid header is optioneel en doet functioneel niks voor een niet-DSO partij.

Ieder request heeft een manifest nodig dat beschrijft wat er gevalideerd moet worden. Dit kan dus niet steeds gelijk zijn. De XSDs zijn hier te vinden.

Hopelijk kom je er met de XSDs uit hoe je je request vorm moet geven. Geef een gil als je een werkend voorbeeld nodig hebt.