Geometrie koppelen aan een geodatabase van het Waterschap Rivierenland

Hallo,

Wij als landmeetkundig bedrijf hebben een aanvraag om een revisie aan te leveren aan het Waterschap Rivierenland. Dit moet gebeuren aan de hand van een geodatabase. In dit geval is het een multistringZ laag. Nu is mijn vraag hoe ik mijn ingemeten geometrie kan koppelen aan de geodatabase van het Waterschap. Wij werken met QGIS.

Het ziet er als volgt uit:

De ingemeten geometrie (lijn insteek wadi) staat weergegeven als een aparte laag in QGIS.

1 like

Misschien niet direct antwoord op je vraag, maar een soort gelijke situatie is eerder voorbij gekomen: GDB vullen via QGIS - 5 van raymondnijssen. Voor hetzelfde waterschap. Wellicht helpt dit.

Ik heb situatie voorbij zien komen en bekeken inderdaad. Het geeft deels meer inzicht maar niet volledig antwoord op de vraag. Op een of andere manier moet de geometrie die ik heb ingemeten overgenomen worden door de geodatabase.

Ik ben er al achter gekomen hoe je koppelingen kunt maken, maar dat is nog steeds niet waar ik naar op zoek ben

Volgens mij is een koppeling (join) hier niet wat je zoekt.
Om een object over te nemen van het ene naar het andere bestand kan je kopiƫren en plakken.
Zorg dat je op de ingemeten laag staat en selecteer de ingemeten lijn (knopje met geel vlak en cursor). Dan control-C of menu Bewerken > Objecten kopiƫren.
Ga op de FGDB laag staan en gebruik het potlood knopje om deze op bewerkmodus te zetten. Dan control-V of Bewerken > Objecten plakken. Als laatste nog eens potloodje en je wordt gevraagd om je wijzigingen op te slaan.

Dan nog even goed om rechtsklik FGDB laag > Attributentabel openen. Je nieuw toegevoegde lijn komt onderaan de lijst met bestaande lijnen te staan. Het kan zijn dat je nog wat gegevens in wilt vullen, datum inmeten of inwinner oid. Ook hier potloodje om de laag van de alleen-lezen modus in bewerkbare modus te schakelen.

Goirle ligt overigens niet in het beheergebied van waterschap Rivierenland.

1 like