Op de GeoNetwork-pagina op dit forum staat een link naar de gebruikersgroep Nederland. Die link klopt niet meer, maar op de site van OSGeo.nl is nog wel aan andere link te vinden: GeoNetwork GebruikersGroep | OSGeo.nl - Wegwijs in Open Geo. Dat lijkt echter al sinds 2019 niet meer actief.
Is er eigenlijk nog wel een gebruikersgroep?
Ik zou graag in contact komen met gebruikers van GeoNetwork, omdat wij die applicatie misschien intern willen gaan gebruiken. Ik ben dan vooral benieuwd of GeoNetwork nog actief onderhouden wordt (het lijkt er wel op), of overheden de implementatie en het beheer helemaal zelf doen of dat zij hier andere bedrijven voor inschakelen. Ik dacht bijvoorbeeld dat B3Partners ook implementaties van GeoNetwork verzorgde, maar ik kon daar niks meer over vinden op hun website.
Alvast bedankt!
Voor zover ik weet is de gebruikersgroep ‘slapende’. Wel is er begin dit jaar een ronde tafel gesprek geweest tussen een aantal GeoNetwork gebruikers in Nederland, op uitnodiging van het Kadaster.
GeoNetwork komt als applicatie voor het beheer van metadata van geodata goed uit de bus en wordt zeker actief noderhouden. Er zijn dan ook diverse gebruikers in Nederland (en ook daarbuiten). GeoCat verzorgt implementaties en ondersteuning in Nederland, misschien ook andere partijen?
Dankjewel! Ik ga verder op onderzoek uit.
Hallo Laurens,
GeoNetwork wordt inderdaad nog heel actief onderhouden en doorontwikkeld. GeoCat biedt diensten aan zoals een Enterprise versie (GeoCat Find) en een SAAS oplossing GeoCat Live. Ook buiten Nederland wordt het veel gebruikt en ondersteunen wij (onder anderen) veelal overheidsinstellingen.
Met vriendelijke groet,
Jeroen (GeoNetwork Founder)
1 like