Geoserver geojson leaflet displays rafelenede polygons

Ik probeer via geoserver (met als basis een postgres-database) een geojson bestand visueel te maken mbv leaflet (of mapbox). Dat gaat goed als ik alles lokaal heb opgeslagen en uitvoeren.
Wanneer ik echter van een externe geoserver gebruik maak, krijg ik vaak rafelende randen bij de ge-displayde polygons alsof de data verminkt wordt.

Iemand een idee waar dit door komt en wat ik er aan zou kunnen doen?

janvangestek

Kun je ook een afbeelding posten?

Zou het kunnen dat er getransformeerd wordt van bijvoorbeeld EPSG:4326 naar iets anders?

De boventse foto is waarbij alles op mijn computer draait. De onderste foto is dat de app op mijn computer draait maar de gegevens vanuit een externe geoserver komen.

Op basis van je plaatje zou ik zeggen dat je coordinaten worden afgerond. Kijk eens in je geojson wat voor waarden daar staan

In GeoServer kan je op de Global Settings page voor de WFS het aantal decimalen opgeven, dat wordt gebruikt in de GetFeature response. Waarschijnlijk is dit voor RD-coördinaten opgegeven, maar voor lat/lon wil je meer decimalen.

Dank jullie wel. Na het verhogen van het aantal decimalen is het probleem opgelost!

1 like