Gepland onderhoud PDOK 20 en 21 augustus

Vanaf vrijdag 20 augustus 18:00 uur tot en met zaterdag 21 augustus 12:00 uur zullen alle producten en diensten van PDOK niet beschikbaar zijn in verband met onderhoud aan onze IT infrastructuur.

Onze excuses voor het ongemak.

Dat is nogal wat…18 uur geen PDOK beschikbaar, bijna een hele dag…

Zeker nu gemeenten steeds meer gegevens gaan delen met haar burgers, die juist op zaterdagmorgen de meeste tijd hebben om wat op de gemeentelijke website te gaan kijken…
We gaan dit bericht delen met onze klanten (meer dan 60 gemeenten) en ik ben benieuwd wat voor reacties we krijgen…

Is de LocatieServer dan ook niet beschikbaar?

Groetjes, Peter-Paul / GeoNovation

Voorop gesteld: ik heb er zelf persoonlijk noch zakelijk last van.
Maar ik ben het met @geonovation eens dat dit nogal wat is, en dan vind ik de termijn van aankondiging (1 week van tevoren) wel erg kort.
ter vergelijking: als we de A2 een dag afsluiten wordt dat maanden van tevoren bekend gemaakt zodat je een alternatief reisplan kunt bedenken. En PDOK is toch de A2 van de Nationale Geografische Infrastructuur :wink:

1 like

Onze welgemeende excuses voor de korte termijn van communiceren, we gaan dit proces intern evalueren. Het onderhoud betekent overigens niet per sé dat alle services en diensten de gehele tijd onbeschikbaar zullen zijn maar we kunnen geen garanties geven. Na intern overleg hebben we nog een wel een positieve aanvulling op het eerder bericht en dat is dat alle services en diensten te beginnen met “downloads.pdok.nl, services.pdok.nl, app.pdok.nl en api.pdok.nl wel gewoon beschikbaar zullen blijven. Dit zijn de services van onder andere de BRT-achtergrondkaart, BRO, BGT en DKK etc.

@geonovation de locatieserver valt binnen het onderhoud en kan dus onbeschikbaar zijn.

De geplande werkzaamheden (zie eerder bericht) aan de infrastructuur van PDOK zijn voltooid, al onze producten en diensten zijn weer beschikbaar.

Onze excuses voor het ongemak.